برگزاری نشست «سیره نبوی» در کربلای معلی

دار الرسول الأعظم (صلى الله عليه وآله) وابسته به بخش امور فکری و فرهنگی آستان قدس عباسی همچنان برگزاری نشست سیره مبارک نبوی را ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، جواد علی، عضو دار الرسول الأعظم به شبکه الكفيل گفت: این نشست عصر روز جمعه تحت عنوان (سیره شریف نبوی: بررسی رویکرد و چارچوب فرهنگی) برگزار شد و عباس عبید علوی العامری در آن به صورت مجازی به سخنرانی پرداخت.

هدف از این سخنرانی اطلاع از رویکرد وی در خوانش متون تاریخی، نتایج جدیدی که به آن دست یافته و ماهیت چارچوب فرهنگی موثر در نگارش سیره نبوی است.

وی گفت، این سخنران ابعاد و محورهای متعددی را درباره موضوع نشست بررسی کرد؛ زیرا در اوایل دهه شصت قرن ۲۰ پروژه جدید نگارش تاريخ العرب في الإسلام را آغاز کرد. وی بخش مرتبط با سیره نبوی را تکمیل کرد و در سال ۱۹۶۱ تحت عنوان: (تاريخ العرب في الإسلام: السيرة النبوية) منتشر شد. بنابراین از دانش بسیاری درباره سیره مبارک نبی اکرم(صلى الله عليه وسلم) برخوردار است.

جواد علی گفت، این سخنران یکی از مشهورترین مورخان عرب در عصر جدید است كه تالیفات بسیاری را ارائه کرده که شامل کتاب (المفصل في تاريخ العرب قبل الإسلام) و سایر تالیفات تاریخی دارای اصالت علمی می شود که وی را قادر به ایراد سخنرانی با اسلوبی مبتنی بر دانش گسترده همراه با آگاهی از میراث عربی و اشکالات نگارش تاریخی نموده است‌.

شایان ذکر است، هدف اصلی دارالرسول الاعظم در برگزاری نشست هایی با موضوع سیره مبارک ترغیب صاحبان قلم در دانشگاهها و حوزه ها به نگارش درباره سیره، اطلاع از اشکالات تاریخی آن و بررسی این امر به شکل علمی است‌.

کد خبر 1184939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha