ترویج عفاف و حجاب، نیازمند توجه به سه بخش تولید، جذابیت و فرهنگ‌سازی است

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تأکید کرد: در این حوزه باید به سه بخش تولید، جذابیت و فرهنگ‌سازی توامان دقت و توجه کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام والمسلمین «رضا نوری» ظهر امروز یک شنبه (22 خردادماه) در نشست شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی پس از استماع گزارش 10 ساله از عملکرد شورای فرهنگ عمومی و توجه اندک به حوزه هایی همچون حوزه هنری، محیط زیست و تربیت بدنی، اظهارکرد: باید از نظرات همه اعضا و غیراعضای شورای فرهنگ عمومی بهره برد و لازم است از این حوزه ها درخواست کرد نظرات و پیشنهادات و برنامه های خود را ارائه دهند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی، از راه اندازی دبیرخانه مستقل شورای فرهنگ عمومی ابراز خشنودی کرد و گفت: فعالیت کارگروه های تخصصی با حضور افراد خبره و متخصص در ذیل دبیرخانه، قطعا به همه جانبه بودن مصوبات و حل اشکالات احتمالی کمک شایانی می کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به مصوبات اعلام شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد و دبیرخانه مرکزی شورای فرهنگ عمومی، تأکید کرد: باید شیوه اجرایی و عملیاتی کردن مصوبات در هر منطقه مشخص و فعالیت های نظارتی دستگاه ها، احصا و مشخص شود.

 

حجت الاسلام نوری با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تأکید کرد: در این حوزه باید به سه بخش تولید، جذابیت و فرهنگ‌سازی توامان دقت و توجه کرد.

 

وی حمایت از بخش تولید در قالب ارائه تسهیلات در راستای تولید پوشاک اسلامی، جذابیت در تولید از لحاظ رنگ، مدل و طرح و همچنین فرهنگ سازی برای استفاده از تولیدات متناسب با فرهنگ اسلامی را سه بخش مهم در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نام برد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی، سنجش نیازمندی جامعه در حوزه پوشاک را مستلزم فعالیت پژوهشی و روانشناسی جامعه دانست و افزود: ارائه پوشش های اسلامی یکی از راهکارهای تعمیم فرهنگ عفاف و حجاب است.

 

 

در طراحی پوشاک باید به مسئله زیبایی در کنار رعایت شئونات دینی و اسلامی توجه شود

 

«محمدرضا حسین نژاد» استاندارخراسان شمالی هم در این نشست گفت: برتر بینی سایر کشورها و صحه گذاشتن بر این موضوع سبب شده تا ما کمتر به توانمندی داخلی اکتفا کنیم.

 

وی با بیان اینکه اگر ما بتوانیم این نگاه و باور را اصلاح کرده و به تولیدات داخلی اعتماد داشته باشیم، قطعا موفق تر عمل خواهیم کرد، افزود: در طراحی پوشاک هم برای بانوان و هم برای آقایان باید به مسئله زیبایی در کنار رعایت شئونات دینی و اسلامی توجه شود.

 

حسین نژاد با اشاره به اینکه موفقیت در هر حوزه ای نیازمند سیر بنیادی است، به اجرای سرود «سلام فرمانده» به عنوان یک مسیر بنیادی و نهادینه شده اشاره کرد و گفت: قطعا در حوزه پوشاک و لباس هم می توانیم به این مهم دست یابیم.

 

دبیرخانه مستقل شورای فرهنگ عمومی راه اندازی شد

 

«تقی صادقی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم در ابتدای این نشست از راه اندازی دبیرخانه مستقل شورای فرهنگ عمومی خبر داد و گفت: ساختار شورا برای جلسات تخصصی به تصویب رسیده و برنامه ها در چهار بخش رصد و پایش، اطلاع رسانی، تولید محتوا و پیگیری و اجرا نهایی شده است.

 

وی به راه اندازی فصلنامه ویژه شورای فرهنگ عمومی و اختصاص اعتبار این بخش هم اشاره کرد و افزود: کتابخانه تخصصی فرهنگ عمومی هم در حال تجهیز است.

 

وی از پیگیری برای ساخت مستند «سردار شهید محمدزاده» و جذب اعتبار برای این طرح خبر داد و گفت: با موسسه مجری قرارداد منعقد و کار پژوهشی آن انجام شده است.

 

صادقی بیان کرد: در راستای اجرای طرح «زیست عفیفانه» هم پنج جلسه برگزار شده که طی آن شاخص های نظارت بر پوشاک بانوان در سه بخش گفتمان سازی، مد و لباس و نظارت تبیین شده است.

 

این جلسه با ارائه نظرات حاضران در خصوص نمایشگاه پوشاک اسلامی، لباس فرم مدارس، راه های ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و ... همراه بود.

 

 

کد خبر 1184977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha