بیش از یک هزار خانواده در فارس متقاضی فرزند خواندگی هستند

هوشیار گفت: بیش از یک هزار خانواده در حال حاضر پشت نوبت و متقاضی فرزند خواندگی در استان هستند و در سامانه ملی فرزندخواندگی ثبت نام کرده اند که پس از بررسی صلاحیت ها در چرخه تحویل فرزند قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدرضا هوشیار»، امروز (یکشنبه 22 خرداد) با اشاره به پیدا شدن نوزادی با شرایط خاص در شهرستان گراش گفت: نوزاد پسر است که به دلیل مشکل عفونت و افت اکسیژن در زمان پیدا شدن در «ان آی سی یو» بیمارستان گراش بستری شده و اگر مشکل خاصی نداشته باشد پس از ترخیص در شیرخوارگاه مرکز استان پذیرش می شود.

سرپرست اداره کل بهزیستی فارس افزود: فاکتورهای متعددی در رها کردن نوزادان دخیل است و مشکلات معیشتی تنها علت ایجاد این پدیده نیست.

وی اضافه کرد: شهروندان می توانند اگر کودکی فاقد سرپرست باشد و یا سرپرستان دارای شرایط لازم و شایستگی نگهداری از کودک نباشند از طریق تماس با شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی این مسئله را به بهزیستی اطلاع رسانی کنند.

هوشیار تاکید کرد: تحویل نهایی کودک بهزیستی با حکم دادگاه به انجام می رسد و پس از تحویل کودک به بهزیستی، اولویت نگهداری با خانواده زیستی اوست.

وی ادامه داد: اگر خانواده زیستی این کودک برای باز پیوند مناسب نبود، اولویت با واگذاری کودک به خانواده جایگزین مانند اقوام درجه یک و 2 است که اگر این نیز میسر نبود اولویت بندی واگذاری با فرزندخواندگی یا امین موقت خواهد بود.

هوشیار تصریح کرد: غیر از موارد فوق تا زمانی که یکی از سه شرط فراهم شود کودک در مرکز بهزیستی نگهداری خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تحویل فرزند به متقاضیان فرزند خواندگی در فارس گفت: سال گذشته ۱۰۱ فرزند به این متقاضیان در استان تحویل داده شده و یک شیرخوارگاه در استان فارس برای پذیرش نوزادان و کودکان رده سنی زیر سه سال وجود دارد.

هوشیار افزود: بیش از یک هزار خانواده در حال حاضر پشت نوبت و متقاضی فرزند خواندگی در استان هستند و در سامانه ملی فرزندخواندگی ثبت نام کرده اند که پس از بررسی صلاحیت ها در چرخه تحویل فرزند قرار خواهند گرفت.

 وی اضافه کرد: ایجاد فرهنگ عمومی و امکان واگذاری فرزند به دختران مجرد و خانواده های دارای فرزند از دلایل افزایش تعداد متقاضیان فرزند خواندگی است.

وی اعلام کرد: شیرخوارگاه «حضرت ولیعصر (عج)» تنها مرکز نگهداری کودکان زیر سه سال استان فارس است که در قالب موسسه خیریه و به صورت هیئت امنایی اداره می ‌شود و خیران کمک های نقدی و غیر نقدی خود برای نگهداری نوزادان و کودکان می توانند به این موسسات خیریه تحویل دهند.

کد خبر 1184981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha