شعر مرحوم سبزواری، هدفمند و برخاسته از احساس مسؤلیت او در قبال جامعه است

حسینی، در آیین آغازین نخستین همایش ملی سرودها و سروده های انقلاب اسلامی، در دانشگاه سبزوار گفت: شعر مرحوم سبزواری، هدفمند و برخاسته  از احساس مسؤلیت او در قبال جامعه است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، در این  مراسم که عصر روز شنبه ۲۱ خردادماه در دانشکاه حکیم سبزواری با همکاری رادیو فرهنگ برگزار شد، حسینی  تصریح کرد : استاد سبزواری از همان ابتدا به مسایل و مفاهیم اجتماعی توجه داشت و با احساس مسوؤليت نسبت به جامعه و وقايع آن و هدفمند شعر میسرود و این روحیه و احساس، از زمان پیش از انقلاب و خصوصا در جریان کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲  منجر به سرایش سروده هایی موثر و ارزشمندی توسط ایشان شد.

وی سروده های «حمیدسبزواری» را شناسنامه انقلاب اسلامی دانست و گفت: استاد سبزواری درپی هر واقعه و حادثه مهمِ تاریخٍ انقلاب شعر و سرودی می‌سرود و آن حادثه و سروده اش در اذهان ماندگار شده است، بهمین خاطر باید ایشان و آثارش ارج نهاده و حفظ شود.

حسینی سبزواری را فردی ثابت قدم در  اشعارش عنوان کرد و گفت: استاد سبزواری همواره راسخ و استوار، پای انقلاب و آرمان‌های انقلاب اسلامی ماند و اشعار ایشان، هم برای تقویت جبهه حق مفید بود و هم در تضعیف و مقابله با جبهه باطل موثر بود.

وی در پایان شخصیت مرحوم سبزواری را احترام برانگیز و حماسی عنوان کرد و گفت: بخشی از این روحیه و شخصیت حماسی شاید متاثر از زادگاه ایشان است که مردمی سلحشور و فرهنگ آزادگی و عزتمندی دارند.

کد خبر 1184985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha