از تبرک جویی تا آزادی از بند به یمن میلاد امام مهربانی ها

اسفراینی ها در روز و شامگاه ولادت پناه امن بی پناهان، حضرت امام رئوف علیه السلام با زمزمه شفابخش یا رضا رضا به پیشواز سفیران آستان قدس رضوی رفتند و خاطره دلباختگی دیگری رقم زدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ مردم شهر اسفراین عصر شنبه، (۲۱ خرداد) مصادف با یازدهمین روز از ماه ذیقعده و میلاد امام رضا علیه السلام به پیشواز پرچمداران بارگاه ملکوتی امام هشتم آمدند  و از بند دلتنگی رها شدند. میدان پهلوان در ورودی اسفراین پر از چشم های منتظری بود که دست به دعای آداب حضور شده بودند و همراه چند تن از خادمیاران رضوی به استقبال کاروان زیر سایه خورشید آمدند و دست دوستی دوستان امام رئوف را فشردند. پس از آن کاروان دوستی با همراهی مشتاقان دلتنگ امام مهربانی ها به دفتر حجت الاسلام «سید محمد موسوی» امام جمعه  اسفراین رفتند و چند دقیقه ای همراه کلمات پدرانه اش قرار گرفتند.

حجت الاسلام موسوی از حضور کاروان زیر سایه خورشید قدردانی کرد و گفت: هر چه منتسب به امام مهربانی است ارزشمند و از قداست برخوردار است.

محل قرار بعدی منزل پدر چهار فرزند بود که دوقلوهایش سرود یا «رضا رضا» را با زبان کودکانه برای مهمانان امام رضایی پدر و مادرشان از جمله امام جمعه خواندند و تشویق شدند. عکس های یادگاری و تبرکی های حرم و همسایه هایی که جمعه شبها در هیئت محبان الزهرا در این خانه جمع می شوند و روضه گوش می دهند و قرآن میخوانند؛ همه دست به دست عطوفت امام دادند.

اسفندیار  قدرتی، آزاده سرافراز که کلی یادگاری روزهای دفاع و شجاعت روی تن جانبازش داشت، سرش را روی پرچم گذاشت وفرد بعدی این قرار  عاشقانه شد.

پس از آن نگاه دلتنگ جمع مردمی که در آستانه حرم مطهر امامزاده سید جعفر (علیه السلام ) به انتظار ایستاده بودند،  به استقبال خدام رضوی رفتند و همراه پاکبانان خدوم پرچم متبرک رضوی را زیارت کردند. نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم اقامه شد و پس از آن خدام رضوی و عموم مردم به رسم غبار روبی و جاروکشی حرم، پاکبانان اسفراینی  همراه خادمیاران رضوی شدند و صحن خیابان واسط بین مسجد اعظم و مسجد امام رضا (علیه السلام) را به طور نمادین جارو زدند و فرش راه گستردند.

خدام رضوی در میان عموم مردم مشتاق اسفراین در مسجد امام رضا (علیه السلام) همراه شوق مردم شدند و با اهداء تبرکی های حرم رضوی و زیارت پرچم متبرک حلقه اتصال دلدادگان رضوی شدند.

حجت الاسلام «سید مرتضی کنعانی» روحانی مبلغ کاروان زیر سایه خورشید در این برنامه از عفو پدری زندانی در اسفراین خبر داد و در تشریح این رویداد گفت: همزمان با روز میلاد امام مهربانی و در هفتمین روز حضور در این استان، پس از حضور در زندان اسفراین و هنگام خروج با بانویی که همسرش در این ندامتگاه محبوس بود بر خوردیم که خواب امام رضا(علیه السلام) را دیده بود.

وی با توضیح بیشتر  اضافه کرد: این زن که دو فرزندش را نیز به همراه آورده بود گفت شب گذشته امام رضا (علیه السلام) را در خواب دیده ام که به من گفتند به زندان برو.

حجت الاسلام کنعانی ادامه داد: همسر این خانم به دلیل دو فقره محکومیت زندانی بود یکی عمومی و دیگری رد مال، که با صحبت های خدام حاضر با رییس زندان قرار شد هماهنگی های لازم با دادستان در خصوص محکومیت عمومی مورد عفو قرار بگیرند و با خیرین هم صحبت شد که مبلغ بدهی زندانی پرداخت شود.

سمیرا نیستانی

 

 

کد خبر 1184987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha