لزوم ایجاد اجازه ورود موتور سیکلت ها به پارکینگ های بین الحرمین و آستان مقدس احمدی و محمدی (ع)

هاجری گفت: پارکینگ های بین الحرمین و آستان مقدس احمدی و محمدی (ع)، اجازه ورود و نگهداری از موتور سیکلت ها را نمی دهند و سازمان حمل و نقل و کمیسیون مربوطه باید در این خصوص و ایجاد عدالت اقدام لازم را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدرضا هاجری»، امروز (یکشنبه 22 خرداد) در شصت و چهارمین جلسه صحن علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز گفت: 23 دستگاه در حوزه دسترسی آسان به فضای پاک، آسمان آبی، پرهیز از انواع و اقسام آلودگی هوا، صدا، آب، خاک و ... در شهر شیراز مسئول هستند که شاهد ترک فعل بعضی از این دستگاه ها هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: لازم است بخشی از اختیارات و بودجه های سایر دستگاه های ترک فعل کننده به شهرداری شیراز انتقال یابد تا شاهد گسترش تعادل و عدالت شهری بهتر و بیشتر باشیم.

وی با اشاره به حادثه تلخ و ناگوار ساختمان «متروپل آبادان» و ً «پلاسکوی» تهران عنوان کرد: تعارض منافع شهرداری آبادان در شراکت در ساختمان در سایر شهرها باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد تا قابل تکرار نباشد.

هاجری ادامه داد: افتخار آفرینی ماموران جوان و خدوم آتش نشانی شهرداری شیراز در کمک به حادثه تلخ آبادان قابل تقدیر است و شهردار شیراز در این خصوص باید تشویق عملی و اثرگذاری در نظر بگیرد.

وی تاکید کرد: گستردگی پرونده های کمیسیون ماده 100 در شهرداری، نشانه خوبی از رعایت اصولی فنی و شهرسازی ندارد و با تخلفات باید به صورت کاربردی و محکم تر برخورد شود.

هاجری با اشاره به لزوم ایجاد پارکینگ برای موتورسیکلت ها گفت: پارکینگ های بین الحرمین و آستان مقدس احمدی و محمدی (ع)، اجازه ورود و نگهداری از موتور سیکلت ها را نمی دهند و سازمان حمل و نقل و کمیسیون مربوطه باید در این خصوص و ایجاد عدالت اقدام لازم را انجام دهند.

وی افزود: سگ گردانی در بوستان ها، خیابان ها و خودروهای گرانقیمت در شهر شیراز حالت طبیعی ندارد و امنیت و آسایش خانواده ها قربانی افرادی شده که به نام آزادی، بر روح و روان مردم سوهان کشی می کنند.

هاجری شورای اسلامی را مرکز تولید فکر و ایده های نو، ابتکاری و تازه دانست و گفت: شورای اسلامی شهر محل کسب تجربیات جمعی تازه در مدیریت محلی و شهری و تقویت آن است و محل بروز تضادهای داخلی، محل پیروزی یا شکست در ورطه امور جناحی، باندی و سیاسی و محل معطل و تحقیر کردن مردم پشت درهای بسته نیست.

وی ادامه داد: روزنامه «جام جم»، دوشنبه 16 خرداد 1401 گزارش کاملی از پشت پرده فساد قیر و خرید و فروش حواله های قیر در امارات و هند به چاپ رسانده بود که درد آور است و مجلس، قیر مجانی برای طرح های عمرانی و راه های روستایی تصویب می کند اما به جای استفاده در جاده ها و طرح های عمرانی شهرها و راه های روستایی، حواله های قیر را در امارات و هند و دیگر کشورها دست به دست می کنند.

هاجری تاکید کرد: بسیاری از طرح ها در شیراز به علت نداشتن قیر  با مشکل مواجه شده و مردم عزیز شیراز با حداقل مطالبه، خواستار آسفالت کوچه پس کوچه های قهر و آشتی خود هستند اما دست شهرداری به قیر نمی رسد و این در حالیست که کمبود تولید قیر در ایران نداریم اما دلال ها نمی گذارند توزیع قیر عادلانه و منطقی مدیریت شود.

کد خبر 1185012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha