لزوم انعقاد و تفاهم نامه چند جانبه با دستگاه ها برای ایمنی کمربندی شیراز

اسکندری گفت: از استاندار فارس خواستاریم نسبت به رفع معضلات و انجام اقدامات ایمنی در کمربندی شیراز اقدامات لازم و همکاری و تفاهم نامه چند جانبه با دستگاه ها را به انجام برساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علیرضا اسکندری»، امروز (یکشنبه 22 خرداد) در شصت و چهارمین جلسه صحن علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز گفت: پاسخگویی به شهروندان از مولفه های اصلی کمیسیون برنامه ریزی و کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز افزود: ایجاد مسیرهای ایمن برای تردد وسایل حمل و نقل در معابر شهری از زیرساخت های توسعه یافتگی کلان شهر هاست و توجه به مدهای حمل و نقل عمومی مانند مترو، ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی در اولویت  برنامه ریزی و سیاست گذاری شورای اسلامی شهر شیراز قرار دارد.

وی اضافه کرد: ایمنی در مسیر حمل و نقل کمربندی جنوبی شیراز به علت قرار داشتن شهرک های مسکونی متعدد در اطراف این محور و کارکرد برون شهری آن به دغدغه تبدیل شده و تداخل ترددهای خودروهای سنگین و سبک و ترانزیتی بودن این محور موجب ایجاد سوانح ترافیکی مرگبار شده است.

اسکندری اعلام کرد: اجرای 6 تقاطع از چاره های کاهش تصادفات مرگبار در این محور پرتردد است و برخی از این تقاطعات در سال های گذشته به بهره برداری رسیده و تقاطع غیر همسطح «نواب صفوی» نیز با سیاست گذاری و مصوبه کمیسیون عمران دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز آغاز به کار کرده و شهرداری با افتتاح به موقع این پروژه می تواند در کاهش دغدغه شهروندان نقش مهمی ایفا کند.

وی ادامه داد: تا اجرای کامل احداث کمربندی شمال شرقی شیراز باید مسیر فعلی با اجرای تقاطع شهید مطهری-کمربندی (میثم) به صورت شفاف تعیین تکلیف شود.

اسکندری اضافه کرد: کمربندی شیراز اکنون مشکلاتی همچون نامناسب بودن آسفالت و در چندین نقطه از مسیر، نبود حفاظ در برخی نقاط، وجود دوربرگردان های خطرناک و حادثه ساز، نبود روشنایی کافی و ... است و سالانه جان بسیاری از شهروندان شیراز در سوانح ترافیک در این کمربندی با خطر مرگ مواجه می شود.

وی تصریح کرد: از استاندار فارس خواستاریم نسبت به رفع معضلات و انجام اقدامات ایمنی در کمربندی شیراز اقدامات لازم و همکاری و تفاهم نامه چند جانبه با دستگاه ها را به انجام برساند.

کد خبر 1185016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha