افزایش ۱۴۰۹۱  واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۴۰۹۱ واحدی معادل ۰.۹۳ درصد، به یک میلیون و ۵۳۲ هزار و ۳۸۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۹۲ واحدی به ۲۱ هزار و ۷ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (یکشنبه 22 خرداد) دومین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 876 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 517 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۴۰۹۱  واحدی معادل ۰.۹۳ درصد، به یک میلیون و ۵۳۲   هزار و ۳۸۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۹۲  واحدی به ۲۱ هزار و ۷ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۴۳۵  واحدی، به رقم ۳۷۳ هزار و ۵۹۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۱۵۵۵ واحدی، عدد ۴۲۱ هزار و ۴۲۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۹۵۳ واحدی به رقم ۲۵۸ هزار و ۴۵۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۸۸۱۸ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۳۸ هزار و ۶۵۷ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۱۲۱۷ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۶۴ هزار و ۸۱۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۲۵۶۰۱ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۵۴۸ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای وتجارت با 239، خودرو با 143، فولاد با 139 و وبملت با 93 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو، خودرو - ايران‌ خودرو، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، وتجارت - بانك تجارت، خساپا – سايپا، نوري - پتروشيمي نوري و خزر - فنرسازي‌زر در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شپنا، فولاد، نوری، شبندر و فملی  با بیش‌ترین افزایش ، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وپارس، وتجارت، مبین و وامید تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد ونیرو(سرمایه‌گذاری‌نیرو ) با ۶.۲۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای فاسمین، چافست، فلوله و سصفها بود. همچنین نماد معاملاتی بموتو(موتوژن‌ ) با ۵.۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای دیران، فمراد، سقاین و سنیر  قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۹۰۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۲۴ هزار و ۹۱۰ نوبت معامله و به ارزش ۴۸ هزار و ۱۱۳ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

کد خبر 1185035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha