بررسی مشكلات برق كشاورزان و صنعتگران در پاتوق رسانه ‌ای بسیج رسانه فارس

مشكلات برق كشاورزان و صنعتگران در فصل گرما، با حضور نمایندگان صنفی و مدیران مربوطه در نشست پاتوق رسانه ‌ای تبیین که به همت سازمان بسیج رسانه فارس و با محوریت سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن راه‌ اندازی شد، بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، مشكلات برق كشاورزان و صنعتگران در فصل گرما با حضور نمایندگان صنفی و مدیران مربوطه در نشست پاتوق رسانه ‌ای تبیین که به همت سازمان بسیج رسانه استان فارس و با محوریت سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن راه‌ اندازی شد، بررسی شد.

«هادی رضایی»، در این نشست با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما و افزایش مصرف انرژی گفت: به دلیل اهمیت موضوع، پاتوق رسانه ‌ای تبیین به بررسی مشكلات برق كشاورزان و صنعتگران در فصل گرما اختصاص یافت.

رئیس سازمان بسیج رسانه فارس افزود: برای عبور از پیک گرما به هم افزایی در استان نیاز داریم و پاتوق تبیین بسیج رسانه فارس با هدف اقناع سازی مسائل روز توسط مدیران برگزار می شود.

تبیین فعالیت ‌های امور برق به صورت شفاف برای مردم و اصناف

«حسین پناهی»، نیز در این نشست عنوان کرد: مسئولان متولی قبل از هر اقدامی باید به تبیین فعالیت ‌های مربوط به امور برق به صورت شفاف برای مردم و اصناف اقدام کنند.

رئیس بسیج مهندسین صنعت و معدن فارس اقناع سازی را از رویكردهای مهم رسانه دانست و گفت: بسیج مهندسین صنعت و معدن فارس این با استفاده از ظرفیت ایجاد شده توسط بسیج رسانه فارس، كشاورزان و صنعتگران را برای بیان مطالبات خود از مسئولان مربوطه گرد هم آورده است. 

امسال خاموشی گسترده و خارج از برنامه ریزی نداریم

«محمدرضا سلاحی»، نیز تاکید کرد: ناترازی مصرف و تولید برق از سال های قبل به دلیل حاكمیت تحریم، عدم سرمایه گذاری و ... در كشور وجود داشته است و متناسب با رشد مصرف، تولید اضافه نشده است.

مدیرعامل شركت توزیع برق شیراز افزود: افزایش تولید، زمانبر و هزینه ساز است و 2 نیروگاه در فارس هر كدام در بهترین شرایط زمانی در بازه زمانی سه ساله با هزینه‌ بالا احداث می ‌شود و وزارت نیرو راهی جز مدیریت مصرف ندارد.

وی اضافه کرد: سال گذشته تولید و مصرف با هم همخوانی نداشت و به خاموشی‌ ها در دستور كار قرار گرفت و كشاورزان و صنعتگران در طول یک روز، 2 بار با خاموشی مواجه می ‌شدند و  امسال برای ایجاد رضایت عمومی، استفاده از ظرفیت غیرقابل استفاده و احصا آنها، اخذ مجوز برای خرید انرژی از پتروشیمی ‌های جدید، پالایشگاه ها و مولدهای خود تامین نیز در دستور کار قرار داده شده است.

مدیرعامل شركت توزیع برق شیراز تاکید کرد: صنعتگر اگر بداند چه زمانی با خاموشی مواجه می شود، راحت تر برنامه ریزی می كند و برنامه انتقال تعطیلات جمعه به یک روز هفته برنامه ریزی شد.

وی تصریح کرد: وظیفه ملی و شرعی ما جلوگیری از نارضایتی عمومی است و شركت‌ های توزیع برق، شركت سیاست گذار نیستند و سیاست كلی از جانب نظام ابلاغ شده و تمام قد به میدان آمده‌اند تا امسال خاموشی گسترده و خارج از برنامه ریزی مانند سال قبل نداشته باشیم.

تامین امنیت غذایی هم راستا با تامین امنیت كشور است

«سید جعفر حسینی»، نیز گفت: بخش كشاورزی وظیفه سنگین تامین امنیت عذایی كشور را در جنگ تحمیلی و تحریم‌ ها بر عهده داشته و  تامین امنیت غذایی هم راستا با تامین امنیت كشور است.

مسئول نظام صنفی شهرستان مرودشت افزود: مرودشت 25درصد از تولیدات فارس را تامین می ‌كند و بیش از 42 درصد اشتغال بخش كشاورزی فارس به  مرودشت اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: كشاورزان ما با حجب و حیا هستند و به عنوان سربازان گمنام امام زمان (عج) بی منت برای تامین امنیت غذایی تلاش می کنند اما برخی تصمیم گیری ‌‌ها بدون شناخت از كشاورزی و كشاورز است.

حسینی تصریح کرد: با وجود اینكه قانون برای حمایت از حوزه كشاورزی تلاش می کند اما گاهی قوانین به ضرر ما اعمال می ‌شوند و در برنامه پنج ساله توسعه برای صرفه جویی در سوخت و استفاده بهینه از سوخت‌ های فسیلی بر برقی كردن چاه های كشاورزی تاكید شد که قطع برق موجب ایجاد مشکل برای کشاورزان در این زمینه می شود زیرا با خاموشی و بالا و پایین رفتن سطح آب، حفره‌های رسی ایجاد شده و موجب تخریب چاه های كشاورزی خواهد شد و قطع برق موجب کاهش عمر پمپ، تجهیزات و تاسیسات برقی نیز می‌ شود.

وی ادامه داد: خاموش‌ها، سرقت كابل و ترانس در حوزه كشاورزی را افزایش داده و جای تاسف دارد كه مدیر وقت شركت توزیع برق فارس بابت اعمال خاموشی چهار ساعته برای 2 سال پیاپی لوح تقدیر دریافت می كند.

«یدالله حقیقی»، نیز در این نشست عنوان کرد: با ناترازی 15 و 16 هزار مگاواتی مواجه هستیم و یكی از دلایلی كه تاكنون دولت نتوانسته ظرفیت مغفول مانده ١٦ هزار مگاواتی را به كشور اضافه كند، سیاست‌های غلطی است كه سال‌های قبل به صنعت برق تحمیل شده است.

مدیرعامل برق منطقه ‌ای فارس افزود: توقع و انتظارات مردم، كشاورزان و صنعتگران به حق است و 500 هزار میلیارد تومان باید اعتبار داشته باشیم تا ظرف چهار این كمبود جبران شود.

وی تصریح کرد: متضررترین دستگاه دولتی و صنعتی در كشور، صنعت برق است و در حال حاضر 65 هزار میلیارد تومان به پیمانكاران بدهكار است و برق منطقه اتی فارس در مدیریت توزیع بار با كشاورزان و صنعتگران همراه خواهد بود.

کد خبر 1185038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha