تلاش دستگاه قضایی فارس برای تکریم ارباب رجوع در مساجد و زیارتگاه ها

بحرینی گفت: تکریم ارباب رجوع از ماموریت های سازمانی و سند تحول قضایی است و با برنامه ریزی مدون زمینه دیدار با مردم در اماکن مختلف عمومی مانند مساجد و زیارتگاه ها در استان فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید مصطفی بحرینی»، در ملاقات چهره به چهره با جمعی از نمازگزاران در مسجد «حضرت ابوالفضل (ع)» شهرک «جانبازان» شیراز گفت: به کارگیری نکات پیشگیری در وقوع جرائم و آسیب ها اجتماعی بهترین اقدام است زیرا کمترین هزینه را برای مردم و دستگاه قضایی دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس افزود: دادسرای شیراز برخورد قاطع با بر هم زنندگان آرامش و امنیت مردم را در اولویت قرار داده است و قاچاقیان و خرده فروشان مواد مخدر، سارقان و افرادی که با قدرت نمایی اقدام به خدشه دار کردن نظم جامعه می کنند در رصد دادسرا قرار دارند و با اشد مجازات مواجه می شوند.

وی اضافه کرد: تکریم ارباب رجوع از ماموریت های سازمانی و سند تحول قضایی است و با برنامه ریزی مدون زمینه دیدار با مردم در اماکن مختلف عمومی مانند مساجد و زیارتگاه ها در استان فراهم می شود.

بحرینی تاکید کرد: هدف از اجرای این برنامه، حضور در میان مردم و بردن میزهای پاسخگویی میان مردم است و دستگاه قضایی مرجعی برای دادخواهی و یکی از نهادهای پر مراجعه مردم است و ضمن ایجاد دسترسی آسان مردم به مراجع قضایی در مساجد شنونده مشکلات آنها هستیم.

وی اعلام کرد: دیدارهای مردمی مستمر دادستان و معاونین در روزهای سه شنبه هر هفته برگزار می شود و مراجعان با حضور در دادستانی مرکز استان متناسب با درخواست خود تقاضای ملاقات با دادستان و معاونین دادستانی شیراز را می توانند ثبت کرده و در ساعات اداری روزهای سه شنبه مسائل و مشکلات خود را مستقیما با دادستان مطرح کنند.

خاطر نشان می شود، در این دیدار عمومی پنج تن از معاونین دادستان و فرمانده انتظامی شهرستان شیراز حضور داشتند و مشکلات قضایی 112 نفر از نمازگزاران مسجد «حضرت ابوالفضل (ع)» شهرک «جانبازان» شیراز بررسی و متناسب با درخواست های مطرح شده دستوراتی در چارچوب قانون صادر شد.

کد خبر 1185067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha