خدمت به ائمه اطهار(ع) و امامزادگان توفیق بزرگ الهی است

عباسی با بیان اینکه خدمت به ائمه اطهار و امامزادگان توفیقی بزرگ از سوی خدای متعال است گفت: برخلاف تبلیغات دشمنان اسلام، توسل به امامان معصوم نجات بخش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « اسدالله عباسی» در همایش استانی تکریم امام زادگان و بقاع متبرکه که امروز (یکشنبه، ۲۲ خرداد) در بقعه خواهر امام رشت اظهار کرد: مردم ایران و گیلان از زمان‌های قدیم به ولایت مداری و علاقه به اهل بیت(ع) مشهور بوده اند.

 

استاندار گیلان به حضور خادمان رضوی در دهه کرامت در استان گیلان اشاره کرد و گفت: علاقه مردم گیلان به اهل بیت (ع) و حضور پر شورشان در استقبال از کاروان خدام رضوی نشان دهنده عمق مودت و محبت مردم گیلان به ائمه معصومین است.


  
وی خاطرنشان کرد: برخلاف تبلیغات دشمنان اسلام، توسل به امامان معصوم  نجات بخش است.

 

 عباسی با تاکید بر شناخت دشمن و برنامه های شوم او از جمله هجمه به اعتقادات و بصیرت مردم، اذعان کرد: باید وجود پربرکت امام رضا(ع) و امامزادگان در ایران اسلامی را با افتخار قدر بدانیم.

 

وی افزود: دنیای کنونی با وجود تبلیغات مسموم عده ای گمشده در جاهلیت مدرن، تشنه معارف رضوی و اهل بیت است و از آموزه های اهل بیت استقبال می کند.

 

استاندار گیلان خدمت به ائمه اطهار و امامزادگان را توفیقی بزرگ از سوی خدای متعال برای خادمان این اماکن مقدسه دانست و گفت: از فرصت خدمت به ساحت پر خیر و برکت ائمه اطهار و خاندان مطهرشان با ترویج فرهنگ معنویت و ساده زیستی آن بزرگان و توسعه مباحث دینی، اعتقادی و فرهنگی برای جامعه، استفاده شود و اقدامات اثربخشی در این زمینه صورت پذیرد.

 

وی تاکید کرد: وجود امامزادگان در گیلان بیانگر مهمان نوازی و ولایتمداری دیرین مردم استان است.

 

عباسی اظهار داشت: فرزندان سرزمین شهیدپرور و ولایتمدار گیلان همچنان در حوزه معنویت با تولید محتوای معنوی و فرهنگی نظیر سرود سلام فرمانده، موجب خشم دشمنان شده اند.

حجت الاسلام «ستار علیزاده » در این مراسم به توجه ویژه مردم گیلان به فرهنگ زیارت اشاره کرد و گفت: گیلان از نظر وجود مزار امامزاده در رتبه دوم کشور است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان افزود: با توجه به محدودیت های مالی در دوران شیوع کرونا مجموعه خیرین و هیئت های امنا توانستند بسته های معیشتی بسیاری را آماده و به خانواده های نیازمند برسانند.


وی اعلام کرد: مردم نیکوکار گیلان خیرین طی چهار سال گذشته ۱۱۵ میلیارد تومان به بقاع متبرکه کمک کردند و نمونه بسیاری از این کمک های خیرین در شهرستان های آستارا، رودسر و دیگر شهرستان ها نمود عملی دارند.


 
حجت الاسلام علیزاده اظهار داشت: دو بقعه متبرکه خواهر امام رشت و آقاسید جلال الدین که از  بقاع شاخص و تاثیرگذار و مهم در استان هستند که انتظار می رود مجموعه مدیریتی استان درباره عملیاتی عمرانی در این آستان های مقدس کمک ویژه داشته باشند.


در پایان این مراسم از ۶۷ نفر از خیران، خادمان، اعضای مراکز افق، هیات امنا و امامان برتر جماعت بقاع متبرکه گیلان تقدیر شد.

کد خبر 1185071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha