بازارچه صنایع دستی افق در باغ اکبریه بیرجند گشایش یافت

بازارچه صنايع دستي افق با شرکت هنرمندان خراسان جنوبی و با حضور مسئولان در باغ اکبریه بیرجند گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، بازارچه صنایع دستی افق عصر امروز (۲۲ خرداد) با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار بیرجند، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و جمعی از مسئولان در محل باغ جهانی اکبریه بیرجند افتتاح شد.

 

«علیرضا فولادی» معاون صنايع دستی اداره كل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در حاشیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این بازارچه به مناسبت گرامیداشت هفته صنایع دستی با ۲۰ غرفه فروش در محل بازارچه دائمی صنایع دستی باغ اکبریه به مدت یک هفته تا ۲۷ خرداد ماه برپا خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه ۲۲ غرفه صنایع دستی در محل این بازارچه دائمی فعال است، گفت: در اين نمايشگاه رشته­ های مختلف اعم از رودوزی های سنتی، زيورآلات سنتی، تراش سنگ‌های نیمه‌قیمتی، گلدوزی، چرم دوزی، حوله­ های سنتی، عروسک بافی، جواهردوزی، و جاجيم به نمايش گذاشته شده است.

 

فولادی خاطر نشان کرد: علاقه مندان می توانند به مدت در دو نوبت صبح از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصر از ۱۷ تا ۲۱ برای بازدید به باغ اکبریه مراجعه کنند. 

 

معاون صنايع دستی اداره كل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به برپایی هشت نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان ها در هفته صنایع دستی، ادامه داد: از ۳۰۰ رشته صنایع دستی موجود در کشور ، ۸۵ رشته در خراسان جنوبی فعال است که در ۲۷ رشته تولید کارگاهی داریم.

 

وی با اشاره به فعالیت هفت هزار و ۵۰۰ صنعتگر شناسنامه دار در سطح استان، بیان کرد: حدود سه هزار و ۷۰۰ نفر از صنعتگران صنایع دستی خراسان جنوبی بیمه تأمین اجتماعی و مابقی بیمه صندوق روستائیان هستند.

کد خبر 1185090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha