لزوم حمایت متولیان میراث فرهنگی و دولت از صنعتگران

مراداسکندری در بازدید از نمایشگاه صنایع دستی اهواز گفت: هنرمندان صنعتگران قطعا به حمایت نیاز دارند و می‌طلبد که متولیان میراث‌ فرهنگی و دولت با حضور در کنار این صنعتگران به آنها کمک کنند تا این صنایع رونق بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «مریم مراداسکندری» یکشنبه به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی، در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع‌دستی بانوان سرپرست خانوار در اهواز اظهار کرد: خوشبختانه بسیاری از صنعتگران حاضر در این نمایشگاه را بانوان تشکیل می‌دهند و در حرفه‌های خود اعم از کپوبافی، حصیربافی، فیروزه کوبی، پوشاک و ... نیز با ذوق و سلیقه فعالیت می‌کنند.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با تمجید از کیفیت تولیدات صنعتگران خوزستانی افزود: این صنعتگران قطعا به حمایت نیاز دارند و می‌طلبد که متولیان میراث‌ فرهنگی و دولت با حضور در کنار این صنعتگران به آنها کمک کنند تا این صنایع رونق بگیرد و حرفه‌هایی که در حال فراموش شدن هستند از بین نرود و برای نسل‌های آینده باقی بماند.

 

وی با تأکید بر اینکه همگان باید بدانند که با دست خالی چه اثرات فاخری را می‌توان تولید کرد ادامه داد: قطعا درصدد خواهیم بود تا با نشست‌هایی که در سطح استانداری برپا می‌کنیم، تسهیلاتی را برای این هنرمندان صنایع‌دستی در نظر بگیریم تا باعث رونق فعالیت‌های آنان شود.

 

در این بازدید صنعتگران و هنرمندان به بیان مشکلات و درخواست‌های خود در حوزه صنایع‌دستی استان پرداختند و مراداسکندری نیز قول داد همه صحبت‌ها و مشکلات این عزیزان را جهت ارائه راه‌حل‌های متاسب منعکس کند تا صنعتگران با دلگرمی بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند.

کد خبر 1185103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha