بیانیه مشترک۳ دستگاه فرهنگی ایلام در محکومیت اهانت دست اندرکاران فیلم عنکبوت مقدس به ساحت مقدس  امام رضا(ع)

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، حوزه هنری استان ایلام و سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام در محکومیت اهانت دست اندرکاران فیلم عنکبوت مقدس به ساحت مقدس امام رضا(ع) بیانیه مشترکی صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، متن این بیانیه به شرح زیر است:

 هوالرئوف
از نهایت نور توست که شب پرستان به ساحت سبحانی ات، چهره در هم می کشند و طغیان تیرگی را فریاد می زنند. تو آن آفتابی که بر بلندایت، عشق تجلی یافته است.


آیین عنکبوت، خیمه افراختن بر مدار فرو ریختگی است. آن گونه که خانه اش بر بنیاد بیهودگی است. فیلم عنکبوت مقدس، انگاره ی آلودگی شب پرستانی است که در وادی نور، جولان جهل می دهند. آنان که با حربه‌های حقیرانه خویش، قصد مصاف با انتشار آفتاب را دارند.


شریعت شیطان، ترسیم توهم است که از دریچه ی دوربین دروغ و دوگانگی، دنیای دین و دانش را به انکار  برخاسته است. حربه‌ی  شب پرستان، در سیرک سیاهی، مفهومی جز بازی حقارت ندارد. آن گونه که جمع برخی جاهلان در  فستیوال  «کن»، کاهلی خویش را به تماشا نشستند.


بی شک بنیان چنین آثاری، غوطه در چاه ظلمت و پرسه در زوال زیستن است.


اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، حوزه هنری استان ایلام و سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام در پرتو رأفت امام هشتم علیه السلام که اسلوب و الگوی راستین غایت مهربانی در عالم هستی است، ضمن محکوم کردن ساخت و نمایش فیلم عنکبوت مقدس که آیینه دار بازی بیهودگی در سیرک سیاهی است، یادآور می‌شود که چنین حرکتی نه تنها موجب تخریب ساحت مقدس  «امام مهربانی» نمی شود، بلکه بیش از پیش سیمای کریه شب پر ستان را در  عصر حاضر نمودار می کند.


بی شک دین اسلام در پرتو مهر اهل بیت پیامبر اسلام (ص) دین رأفت و مهربانی است و چنین ترفند هایی هیچ گزندی به منزلت و کرامت آیینه های عشق و ایمان نمی زند.

 

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام
حوزه هنری استان ایلام
سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام

 

کد خبر 1185168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha