ترک فعل مدیران در حادثه قطار مشهد- یزد مشاهده نشد

حجت الاسلام نسایی به حادثه اخیر قطار مسافری مشهد - یزد در مسیر طبس اشاره کرد و گفت: در بررسی‌های انجام شده ترک فعلی توسط مدیران پیرامون حادثه خروج قطار از ریل در طبس مشاهده نشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «علی نسایی» امروز (۲۳ خرداد) در شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان جنوبی با بیان وجود بیش از ۱۹ هزار نفر معتاد در استان اظهار کرد: راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ سبب کاهش سرقت‌های خرد در استان خواهد شد.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی در ارتباط با راه اندازی مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ قول داد تا نشست بعدی شورای پیشگیری از وقوع جرم استان این مهم را به سرانجام برساند و گفت: باید بانک اطلاعاتی معتادان متجاهر در استان تهیه شود در این خصوص مدیرانی که به وظایف قانونی خود عمل نکنند برای آنها پرونده ترک فعل تشکیل خواهد شد.

 

وی در ادامه به حادثه اخیر قطار مسافری مشهد - یزد در مسیر طبس اشاره کرد و افزود: در بررسی‌های انجام شده ترک فعلی توسط مدیران پیرامون حادثه خروج قطار از ریل در طبس مشاهده نشد.

 

حجت‌الاسلام نسایی به ترک تحصیل برخی از دانش آموزان در دوران کرونا به دلیل عدم دسترسی به اینترنت اشاره و مطرح کرد: باید زودتر به این مسئله مهم توجه می‌شد چرا که بیسوادی با افزایش آسیب‌های اجتماعی ارتباط دارد.

 

«محمدرضا حسنی‌مقدم»، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی هم در این نشست اظهار داشت: در حال حاضر مرکز ماده ۱۶ در ۱۳ استان کشور فعال است و این مرکز در خراسان جنوبی نیز به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد.

 

به گفته وی افرادی که به عنوان بهبودیافته مرکز ماده ۱۵ (اختیاری) بهزیستی را ترک می‌کردند بعد از مدتی با مشکل مواجه می‌شدند به همین دلیل راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ با پیگیری‌های متعدد در دستور کار قرار گرفت و سال ۹۹ با همکاری استاندار وقت مجوز راه‌اندازی این مرکز با ظرفیت پذیرش ۱۵۰ نفر از ستاد مبارزه با مواد مخدر اخذ شد.

 

حسنی‌مقدم خاطر نشان کرد: در حال حاضر با پیگیری های انجام شده ساختمان مازاد استانداری در بلوار امام رضا (ع) بیرجند تحویل گرفته شده و بهسازی، تعمیر و تجهیز این مرکز با هزینه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر انجام خواهد شد.

 

گفتنی است در این جلسه رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی دستور داد تا ۱۵ تیر امسال مرکز ماده ۱۶ در استان راه‌اندازی و معتادان متجاهر شناسایی و پذیرش شوند.

 

کد خبر 1185286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha