باید ذائقه ی مصرف کننده نظام مد و لباس با اصالت های فرهنگ ما همخوانی داشته باشد

امامی، گفت: ذائقه ی مصرف کننده نظام مد و لباس باید با اصالت های فرهنگ ما همخوانی داشته باشد.زیرا جامعه ی ایرانی حیا محور بوده و حیا رژیم فرهنگی برای ممانعت از تن نمایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، صبح امروز ۲۳ خرداد ماه جلسه مشترک بین اعضای ساماندهی مدو لباس استان و اعضای پوشاک اجتماعی استان و همچنین فعالان حوزه‌ مدولباس و مدیران گروه و طراحان دوخت دانشگاه های استان ، مدیران موسسات  برگزار شد.

 

 سید مجید امامی ،در جلسه مشترک بین اعضای ساماندهی و مد لباس استان ،گفت: ترویج لباس های محلی وایرانی اسلامی از اهداف اصلی ما است.

 

 

وی با اشاره به اینکه هدف سامانه شیما کمک به استقرار نظام ساماندهی طراحی است، خاطر نشان کرد: شناسه شیما مخفف حروف اول عبارت «شناسه یکپارچه مد و لباس ایرانی» است و در واقع تاییدیه ای است که بنیاد ملی و لباس به افرادی که در حوزه طراحی لباس فعالیت می کنند می دهد. این شناسه برای حفظ و حراست از مالکیت معنوی طراح لباس صادر می شود و بعد از دریافت تاییدیه در سیستم اطلاعاتی طراحان به ثبت خواهد رسید و باید طراحی ومد باید از سطح شیما بالاتر رود و به «طرح طاووس زرد» که نماد الهام بخشی لباس ایرانی است ارتقاء یابد.

 

امامی تصریح کرد:  باید مشکلات پیش رو  برطرف و نظام تولید ساماندهی شود  و این کار وظیفه ی صنعت، معدن و تجارت است.که باید به سمت تولید بومی وسبک ایرانی اسلامی برود.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی  کشور اظها کرد: امسال برای ساماندهی تولید تسهیلات و جوائزی در نظر گرفته شده همچون اعطای تسهیلات۲۰۰تا ۵۰۰میلیون تومانی  است که لباس زیبا، سالم وعفیفانه ونیز دردسترس بودن برای مردم از لحاظ عرضه تولیدات و ارزان بودن آن بسیار مهم است، لذا این از راه های جذب مشتری محسوب می‌شود.

 

در پایان این نشست ، فعالان ومدیران موسسات حوزه مدولباس به طرح پیشنهادات، ومشکلات پیش روی فعالیت شأن پرداختند و خواستار تعامل بیشتر کارگروه های ۸گانه باهم برای رفع موانع و حمایت بیشتر نهاد‌های ذی ربط شدند.

کد خبر 1185295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha