ضرورت پیوند بین مساجد و مدارس در راستای تقویت فرهنگ مهدویت/   فرهنگ انتظار در ایام اربعین حسینی مورد توجه دستگاه های فرهنگی باشد

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه توسعه و ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت در ایام اربعین حسینی مورد توجه دستگاه های فرهنگی باشد، گفت: باید با برنامه های جذاب و محله محور، پیوند بین دانش آموزان، مساجد و مدارس را فراهم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، صبح امروز( ۲۳ خرداد) در نشست هماهنگی اعضای شورای سیاستگذاری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) استان ایلام، اظهار کرد: حضرت امام زمان(عج) ناظر بر اعمال و رفتار ماست و هیچ کدام از رفتارهای ما از آن حضرت پوشیده نیست.

 

حجت‌الاسلام« الله نور‌کریمی تبار» افزود: برخی مواقع ما احساس می کنیم که ظرفیت لازم برای اجرای کارهای فرهنگی وجود ندارد، اما سرود «سلام فرمانده» حجت خدا بر ما است که جامعه پذیرای برنامه های فرهنگی حق و فاخر هست.

 

امام جمعه ایلام تصریح کرد: امروز شاهدیم که استقبال جهانی برای سرود سلام فرمانده صورت گرفت، این امر  تکلیف زا است و بینانگر این واقعیت است  که اگر چنانچه ما تلاش کنیم متناسب با شرایط، محتوای فاخری را در قالب هنری ارایه دهیم به طور قطع تأثیرگذار خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که سرود سلام فرمانده، فراتر از مرزهای ما، در بین ملیت های مختلفی که حتی بر زبان‌ ما هم مسلط نیستند، بر زبان آنها جاری است و این سرود،  کاری فراگیری شده است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار  ابراز کرد: این که ما چه کنیم این نسل جوان ما امام زمان(عج)  آشنا شود، باید تدبیر کرد، برای ارتباط با  امام زمان(عج)  شناخت  آن حضرت اولین کاری است که باید در قالب کلاس، اردو، سرود و برنامه های فرهنگی انجام گیرد که بچه ها و‌ نسل جوان ما با امام زمان(عج) بیش از گذشته  آشنا شوند و تاثیرگذار باشد.

 

وی با بیان اینکه  برای بالا بردن معرفت نسل جوان و به ویژه از دوران کودکی به امام زمان(عج) باید برنامه ریزی و تلاش کرد، افزود:  دشمن تلاش می کند که با برنامه های مختلف جامعه را فرهنگ مهدویت و انتظار دور کند اما در مقابل ما هم باید تلاش کنیم که فرهنگ مهدویت در جامعه توسعه و ترویج داده شود.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: تلاش های زیادی انجام شده است که لازم است اما کافی نیست تا زمینه ساز ظهور حضرت امام زمان(عج) باشند، گفت: واقعا فرهنگ انتظار نهادینه شود، حضور ‌ی که مردم به صورت عملی که در ایام اربعین حسینی دارند می تواند با فرهنگ انتظار و مهدویت نیز گره داده شود، باید در ایام اربعین در  بحث فرهنگ مهدویت هم برنامه ریزی شود و نیاز به کار دارد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: بخشی از زمینه سازی برای اسباب ظهور حضرت و ترویج فرهنگ  مهدویت، به خود مردم  بستگی دارد،  یک سری ابزار ظهور مهدویت فراهم شده است، اداره جهانی نیاز به ابزاری دارد که دسترسی آسان را به نقاط مختلف جهان فراهم کند، که امروز تکنولوژی به این سمت رفته و زمینه فراهم شده است و نکته بعدی این است که پذیرش در بین مردم برای مصلح جهانی ایجاد شود  که هسته های اولیه که باید پای کار باشند، شکل گرفته است، ما رسالت و مسئولیت سنگینی در زمینه مهدویت برعهده داریم.

 

وی بیان کرد: باید در همه مکان ها از جمله مساجد، مدرسه و دانشگاه و برنامه های اربعین، در فضای حقیقی، محیطی و شبکه های اجتماعی زمینه را برای ترویج فرهنگ مهدویت فراهم کرد، در برابر شبیخون فرهنگی دشمن، شناخت و معرفت به امام زمان(عج) بیسار تاثیرگذار و سازنده است.

امام جمعه ایلام با تاکید بر سرمایه گذاری بر روی تربیت مربیان مهدویت، تصریح کرد: افراد علاقه مند از جمله روحانیون، طلاب حوزه علمیه، فرهنگیان و سایر اقشار می توانند به عنوان مربی در امر ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار موثر باسند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد:  در زمان کنونی که شرایط کرونا فروکش کرده است نیاز داریم که برای دانش آموزانی که در مدارس مشغول به تحصیل  بوده اند و اکنون با تعطیلی مدارس و اوقات فراغت مواجه هستند، با کار آموزشی برای تابستان و غنی سازی اوقات فراغت بستر لازم برای توسعه و ترویج فرهنگ مهدویت در کنار سایر برنامه های آموزشی و هنری فراهم شود.

 

وی بیان کرد: ظرفیت اوقات فراغت و دانش آموزان یک بستر مناسب برای ترویج فرهنگ مهدویت است، ما ظرفیت بزرگی به نام مساجد داریم که باید با برنامه های جذاب  و محله محور، دانش آموزان را به به سمت مسجد هدایت کرد و پیوند بین دانش آموزان، مساجد و مدارس فراهم کرد که هم مساجد را رونق داده شود و هم دانش آموزان معرفت لازم را به فرهنگ مهدویت پیدا کنند.

کد خبر 1185311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha