ضرورت توجه به «بازاریابی» برای صنایع دستی خراسان جنوبی

آیت الله عبادی بر ضرورت توجه به بازاریابی محصولات تولیدکنندگان صنایع دستی استان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۲۳ خرداد) در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به مناسبت هفته صنایع دستی اظهار کرد: مسئله پشتیبانی از صنایع دستی کار بسیار مهمی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه تولید صنایع دستی در دوران های گذشته همراه با حفظ، تربیت و فرهنگ خانواده را خیلی ارزشمند دانست و گفت: گذشتگان ما بر اساس وظایف و اخلاق دینی خود مجموعه ای را ایجاد کرده بودند و کل زندگی خود را بر این اساس اداره می کردند، جنس وارداتی را نیم گرفتند و هرچه نیاز داشتند خودشان تولید می کردند.

 

وی  دامه داد: نسبت به فرهنگ جامعه نیز همین گونه است، یعنی آنهایی که در سطح جهان رقم زدند که اقتصاد دنیا را تصرف شوند بی رحمانه صنایع دستی را از بین بردند، شاید یک اسمی از این صنایع باشد، اما آن نیست، یا در طب سنتی مسائل غیر استانداردی را وارد کردند.

 

آیت الله عبادی با تأکید بر ضرورت بازسازی مسئله صنایع دستی و فرهنگ جامعه، تصریح کرد: از این رو کار شما خیلی ارزشمند است چرا که هم بخش بازار و اقتصاد و اشتغال را دارد و از سویی احیای آنچه که مربوط به نیاکان و جامعه شما است لذا باید تا جایی که می توانید خدمت کنید تا این مسئله احیا شود و بماند.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه پیوند نسل امروز با نسل های گذشته ضایع شده اما قابل بازسازی است، افزود: همچنین باید در جهت مرغوبیت و کیفیت صنایع دستی طبق معیارهای صحیح استاندارد و نظارت شود تا تولید دقیق و صحیح انجام شود.

 

وی بر ضرورت توجه به بازاریابی محصولات تولیدکنندگان صنایع دستی تأکید کرد و ادامه داد: نباید اجناس تولیدکنندکان این حوزه روی دستشان بماند تا موجب دلسردی آنان شود لذا باید بازاریابی توسط سازمان میراث فرهنگی پیگیری و محقق شود.

 

نماینده ولی فقی در خراسان جنوبی در پایان گفت: در جهت بازاریابی یک زمانی با آستان قدس رضوی صحبت شد و اعلام آمادگی کردند که از غرفه هایی که در جوار حرم امام رضا(ع) بود به استان خراسان جنوبی اختصاص یابد تا در آنجا بحث بازاریابی کشور و حتی جهان برای تولید کنندگان تسهیل شود، از این قبیل اقدامات باید 

کد خبر 1185312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha