۶ بازارچه دائمی صنایع دستی در خراسان جنوبی احداث می شود

شاهوردی با بیان اینکه ۶ بازارچه دائمی صنایع دستی خراسان جنوبی در حال احداث و تکمیل است، گفت: درآمد صادرات صنایع‌ دستی استان در سال گذشته ۲۶۷ هزار دلار برآورد شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «هادی شاهوردی» امروز (۲۳ خرداد) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: صنایع دستی روایتگر صنعت و هنر نیاکان و بیانگر هنر و ذوق مردم استان است  و همیشه صنایع دستی به عنوان سفیران فرهنگی مطرح هستند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۱۱ مرکز آموزش صنایع دستی در سطح استان، گفت: سالانه حدود هزار و ۵۰۰ نفر از هنرمندان و مشتاقان به صنایع دستی را آموزش می دهند.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر پنج بازارچه دائمی صنایع دستی در سطح استان فعال است و صنعتگران در این بازارچه ها به فروش اقلام مشغول هستند.

 

شاهوردی گفت: ۶ بازارچه دائمی صنایع دستی خراسان جنوبی در حال احداث و تکمیل است که امیدواریم طی دوسال آینده به بهره برداری برسد و در این خصوص ۲ مرکز نیز در هفته صنایع دستی کلنگ زنی خواهد شد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۲۸ پرونده ثبت مهارت و سه مورد حاملان میراث فرهنگی ناملموس را ثبت ملی داشته ایم، افزود: ۳۲ نشان ملی مرغوبیت و ۱۷ نشان ملی کیفیت توسط هنرمندان استان اخذ شده است.

 

وی بیان کرد: ۳۵۰ نفر از صنعتگران صنایع دستی خراسان جنوبی بیمه تأمین اجتماعی و سه هزار و ۳۰۰ نفر بیمه صندوق روستائیان هستند.

 

شاهوردی با اشاره به در طی این سالها نسبت به ایجاد خانه‌ها و مراکز توسعه و ترویج صنایع دستی اقدام شده است، تصریح کرد: در سال گذشته ۲ میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان را در حوزه آموزش هنرجویان و احداث و تجهیز مراکز صنایع دستی هزینه کرده ایم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی افزود: درآمد صادرات صنایع‌ دستی خراسان جنوبی در سال گذشته ۲۶۷ هزار دلار برآورد شده است که باید افزایش یابد.

 

وی میزان فروش صنایع دستی استان را در سال گذشته ۲ میلیارد تومان در فروشگاه‌ها، نمایشگاه‌ها و از طریق فضای مجازی اعلام کرد و گفت: شرکت صنعتگران استان در ۱۸ نمایشگاه و برپایی ۱۰۲ بازارچه فصلی صنایع دستی در قالب ۵۷۰ غرفه از دیگر اقدامات است.

 

شاهوردی با بیان اینکه تاکنون ۲۱ میلیارد تومان طرح در حوزه صنایع دستی از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ به صندوق کارآفرینی امید برای دریافت تسهیلات معرفی شدند، عنوان کرد: در بحث توسعه، استاندارسازی، برندسازی و تجاری سازی صنایع دستی استان امیدواریم بتوانیم بازار خوبی برای صنعتگران فراهم کنیم.

کد خبر 1185317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha