کتابخانه تخصصی مهدویت در سطح مساجد استان دایر می شود

حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه کتابخانه تخصصی مهدویت در سطح کتابخانه های عمومی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام دایر می شود، گفت: در حال حاضر بیش از ۲۴ هزار نفر در استان ایلام عضور کانون های فرهنگی و هنری مسجد هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(۲۳ خرداد) در در نشست هماهنگی اعضای شورای سیاستگذاری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) استان ایلام، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری در سطح مناطق مختلف شهری و روستای استان فعالیت دارند.

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور» با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری ظرفیت بسیار بزرگی در راستای ترویج فرهنگ مهدویت در بین نسل جوان هستند، ابراز کرد: در حال حاضر بیش از ۲۴ هزار نفر از نوجوانان و جوانان استان با ثبت نام در سامانه بچه های مسجد عضو کانون های فرهنگی و هنری هستند.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه ها و فعالیت های کانون برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای مدیران و اعضای کانون های فرهنگی و هنری با محوریت فرهنگ مهدویت و انتظار است، گفت: اهدا و توزیع کتاب به کتابخانه های عمومی کانون های فرهنگی و هنری با موضعات مهدویت و انتظار فرج در طول سال نیز از دیگر برنامه های این نهاد است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با اشاره به راه اندازی و دایر کردن کتابخانه تخصصی مهدویت در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، ابراز کرد: اجرای طرح چهره به چهره یکی دیگر از برنامه هایی است که در راستای معرفت افزایی نسل جوان به فرهنگ مهدویت در سطح کانون های مساجد برگزار می شود.

 

حجت الاسلام چراغی پور با اشاره به اجرای برنامه های مشترک با سایر نهادها و دستگاه های فرهنگی استان، یادآور شد: در حال حضار نیز ۶۵ حلقه معرفتی با نظارت و مربیگیری مربیان آموزش دیده در راستای اجرای برنامه های فرهنگی و تبیین ارزش ها و باورهای دینی از جمله فرهنگ مهدویت در سطح مساجد استان فعالیت دارند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: مربیان طرح چهره به چهره نیز در به مدت سه روز به مشهد مقدس اعزام شدند و ضمن فراگیری آموزش های مختلف فرهنگی و دینی،در دوره های آموزشی مهدویت با حضور اساتید برجسته کشوری حضور  داشتند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام ابراز کرد: در حال حاضر 65 مربی تربیتی در نقاط مختلف استان  در اجرای چهره به چهره (چکامه) در استان فعالیت دارند.

کد خبر 1185344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha