لزوم پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری به کتابخانه‌های عمومی در آستانه‌اشرفیه

ذاکر استقامتی لزوم پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری به کتابخانه‌های عمومی در آستانه‌اشرفیه را خواستار شد و گفت: باید از فضاهای خالی در مدارس و یا سایر نهادها و پارکها برای ایجاد کتابخانه استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حسین ذاکر استقامتی» امروز (دوشنبه،۲۳ خرداد) در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آستانه اشرفیه که در فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: اهمیت کتاب تا به آنجاست که نشانه‌های آن را در قرآن کریم هم می‌بینیم و از آن به اسامی مختلف از جمله مبین نام برده شده است.

 

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه خواندن کتابهای مفید را برای آگاهی بخشی انسان موثر دانست و عنوان کرد: نباید اینگونه باشد که تنها به خاطر تحصیل به سمت کتاب و مطالعه گرایش پیدا کنیم بلکه این گرایش باید مداوم و مستمر باشد.

 

ذاکر استقامتی با تاکید بر اینکه قرآن کریم مهجور و مظلوم واقع شده است تصریح کرد: انسانهای کتابخوان و اهل مطالعه شخصیتی کاملا متفاوت از دیگران دارند و از خواندن کتاب و قرض دادن آن لذت می برند و همواره به امر کتابخوانی توصیه و سفارش می‌کنند.

 

وی فواید کتاب خواندن را بسیار گسترده و متنوع دانست و با اشاره به اینکه طبق تحقیقات علمی کتاب‌خواندن موجب کاهش استرس می‌شود اذعان کرد: در دانشگاههای دنیا بحث کتاب و کتابخوانی مورد تحقیق قرار می‌گیرد و در مورد آثار آن پژوهش علمی انجام می دهند.

 

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه ابراز داشت: کل کتابخانه‌های این شهرستان حدود سه هزار و ۵۰۰ عضو دارند و این حدود ۳.۲۴ درصد جمعیت آستانه اشرفیه را تشکیل می دهد.

 

ذاکر استقامتی با اشاره به اینکه ۹۶.۷۶ درصد مردم شهرستان آستانه اشرفیه عضو کتابخوانه نیستند یادآور شد: این آمار زنگ خطری برای ماست تا در امر ترویج هر چه بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی فعال‌تر عمل کنیم.

 

وی سرانه فضای کتاب و کتابخوانی در آستانه اشرفیه را هم برشمرد و گفت: شهرستان آستانه اشرفیه از این حیث یازدهمین شهرستان استان گیلان محسوب می‌شود و واقعا در این حوزه جایگاه نامطلوبی را به خود اختصاص داده است.

 

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه آمارهای ذکر شده را زیبنده این شهرستان ندانست و بیان داشت: از شهرداری‌ها می‌خواهیم نسبت به پرداخت نیم درصد درآمد خود به اداره کتابخانه‌های عمومی استان اقدام کنند زیرا این امر در ارتقا شاخص‌های کتاب و کتابخوانی شهرستان آستانه اشرفیه موثر واقع می‌شود.

 

ذاکر استقامتی استفاده از فضاهای خالی در مدارس و یا سایر نهادها و پارکها را برای ایجاد کتابخانه لازم دانست و خاطرنشان کرد: میتوان با استفاده از ظرفیت خیران و با کمک و مساعدت شهرداری‌ها و بخشداران برای افزایش فضای کتابخانه‌ای شهرستان آستانه اشرفیه در شهرها و روستاها اقدام کرد. 

کد خبر 1185410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha