عملیات اجرایی مرمت مسجد جامع شهر نقنه شهرستان بروجن آغاز شد

جیلان از آغاز به کار مرمت مسجد جامع تاریخی شهر نقنه شهرستان بروجن خبر داد و گفت: این اقدام در راستای تحقق وعده وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام شده است.

«علیرضا جیلان» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان نماینده تام‌الاختیار رئیس جمهور در سفر به شهرستان بروجن انتخاب شد و در حین سفری که به این منطقه داشت آغاز سریع‌تر مرمت مسجد تاریخی جامع شهر نقنه را وعده داده بود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای مرمت این مسجد تاریخی ۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان اختصاص پیدا کرد.

 

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری، در روند مرمت این مسجد تاریخی آواربرداری، استحکام بخشی، عملیات استحفاظی، طاق و  تویزه، اجرای بام سازی و عایق رطوبتی اجرا می‌شود.

 

جیلان خاطرنشان کرد: بخشی از شبستان این مسجد تاریخی نقنه زمستان سال گذشته به علت نم و رطوبت دچار ریزش شده بود که نوسازی می‌شود.  

 

مسجد جامع شهر نقنه شهرستان بروجن مربوط به دوران تیموریان است که ۱۰ مهرماه ۱۳۸۰ به شماره ۴۱۸۵ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

 

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیئت دولت سیزدهم ۱۹ خردادماه به چهارمحال و بختیاری سفر کردند.

 

در بیست و چهارمین سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت سیزدهم به میزبانی چهارمحال و بختیاری سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار رئیس جمهور در شهرستان بروجن حضور یافت.

 

کد خبر 1185506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha