غبارروبی آستان امامزاده نقی الهادی علیه السلام

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: آستان امامزاده نقی الهادی علیه السلام شیروان با حضور مسئولان شهرستانی و جمعی از خادمان با رعایت پروتکل های بهداشتی غبارروبی شد.

«سعید علیپور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان از غبارروبی آستان امامزاده نقی الهادی علیه السلام خبر داد و اظهارکرد: در این آیین که با عطر معنویت و اخلاص همراه بود، پس از قرائت دعای اذن دخول و اجرای آداب زیارت، خادمان افتخاری اقدام به جمع آوری نذورات و زدودن غبار از بخش‌های داخلی ضریح امامزاده نقی الهادی (ع) کرده و با گلاب ناب ضریح را شستشو دادند.

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان با اشاره به برگزاری این مراسم در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان عنوان کرد: در ادامه این مراسم، زیارت نامه خوانی خادمان و مدیحه‌ سرایی و مرثیه خوانی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با همنوایی حاضران، فضای معنوی آیین غبارروبی آستان مقدس را دوچندان کرد.

 

علیپور با اشاره به اقدامات انجام شده این سازمان خاطرنشان کرد: همایش بزرگ امامزادگان و بقاع متبرکه با حضور مسئولان استانی و شهرستان در امامزاده روستای مشهد طرقی بخش مرکزی شهرستان برگزار شد و از هیات امناء فعال تجلیل شد.

 

وی بیان کرد: بر اساس طرح «قرار دوازدهم» که تاریخ 12 هر ماه انجام می شود 50 بسته معیشتی در آستان مقدس امامزاده حمزه رضا(ع) شهرستان توزیع شد و قبل این مرحله در مناسبت های مختلف اعیاد، ماه مارک رمضان غذای گرم و بسته معیشتی بین خانوارهای نیازمند شناسایی شده شهرستان توزیع شد که کمک های صورت گرفته توسط خیرین، اداره اوقاف و پایگاه های بسیج جهت کمک به معیشت نیازمندان انجام شده است.

 

کد خبر 1185544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha