موزه ملی با کمبود جا برای نمایش آثار تاریخی مواجه است

نوکنده گفت: موزه ملی ایران بیش از سه میلیون اثر وجود دارد، علیرغم اینکه بسیاری از بازدیدکننده ها گمان می کنند ترافیک اشیای باستانی نیز وجود دارد، از حدود سه میلیون شی حدود سه هزار و ۲۰۰ شی به نمایش درآمده است چرا که با کمبود جا مواجه می باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، تور تهران گردی قلب تهران ( ویژه خبرنگاران) در منطقه 12 برگزار شد. در این تور رسانه ای، جبرییل نوکنده در هنگام بازدید خبرنگاران از موزه ملی گفت: در این موزه هم اکنون آثاری از یک میلیون سال پیش تا دوره قاجار وجود دارد و در ساختمان های دیگر نیز آثاری از دیگر دوره ها وجود دارد و اگر کسی بخواهد تاریخ ایران را در یک نصف روز مرور کند، حضور در اینجا بهترین فرصت برای این موضوع می باشد.

 

رییس موزه ملی ایران افزود: این آثار حاوی کاوش های علمی باستان شناسی می باشد و در موزه ملی ایران بیش از سه میلیون اثر وجود دارد که در دو سالن موزه علیرغم اینکه بسیاری از بازدیدکننده ها گمان می کنند ترافیک اشیای باستانی نیز وجود دارد، از حدود سه میلیون شی حدود سه هزار و 200 شی به نمایش درآمده است چرا که با کمبود جا مواجه می باشیم و از برنامه های جدی ما این است که ساختمان های میدان مشق را بتوانیم به موزه ملی ایران اضافه کنیم تا امکان نمایش آثار بیشتری را برای مردم داشته باشد.

 

معرفی موزه ملی – موزه ملی ایران

وی افزود: در سال 1382 مصوبه ای در دولت در این خصوص مطرح شده است که ساختمان های دولتی میدان مشق در اختیار موزه ملی ایران قرار گیرد که هم اکنون رایزنی های لازم در این خصوص در حال ادامه می باشد.

 

وی افزود: ایران نقش بسیار مهمی در فرهنگ و ایجاد فناوری ها در طول تاریخ تمدن بشری دارد. اینجا یک کانون فرهنگ جهانی است که متعلق به همه مردم دنیاست.

 

در ادامه این بازدید، محمد جنگروی گفت: منطقه 12 تهران مملو از آثار گرانبهای تاریخی است که مردم باید بیشتر با آنها آشنا شوند.

 

رییس روابط عمومی شهرداری منطقه 12 افزود: امروز اصحاب رسانه از موزه ملی ایران، میدان مشق و خیابان 30 تیر بازدید می کنند اما ما برنامه مدونی برای این داریم که هر ماه بتوانیم این بازدیدها را داشته باشیم تا مردم بیشتر بتوانند از آثار تاریخی و باستانی این منطقه آگاه شوند.

 

 

کد خبر 1185549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha