نخبگان جامعه به یک جایی می‌رسند که به دلیل تبعیض پا به فرار از کشور می‌گذارند

نماینده مردم زابل در مجلس گفت: عصاره ملت و نخبگان جامعه به یک جایی می‌رسند که به دلیل تبعیض پا به فرار از کشور می‌گذارند، ما در استان‌های مختلف استعداد پرورش می‌دهیم اما در یک مقطع زمانی به دلیل تبعیض، جوانان ما پا به فرار می گذارند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان،محسن زنگنه در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه(۲۴خرداد) مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره آخرین وضعیت ثبت اطلاعات کارکنان دستگاه‌ها در سامانه‌های ثبت حقوق و مزایا و پاکنا، گفت: چند سالی است که این رویه در بحث حقوق و دستمزد دنبال شده که کسانی که حقوق بالاتری دارند محکوم به افزایش اندک حقوق‌شان بوده یا حتی حقوق‌شان زیاد نمی‌شود. از طرف دیگر تمامی تلاش بر این است که حقوق‌های پایین افزایش بیشتری داشته باشد. این مبنای غلطی  در حوزه عدالت در پرداخت حقوق و دستمزد است.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات اظهار کرد: اعتراض خیلی از بازنشستگان هم بر همین مبنا، درست است. قطعا پرداخت حقوق دو میلیونی و یا ۱۰ میلیونی بر اساس شاخص‌هایی بوده که قانون فرد را طبق آن محق دریافت حقوق کرده است. البته این موضوع جدا از بحث رانت است.

وی خاطر نشان کرد: افراد براساس توانمندی‌هایشان حقوق دریافت می‌کنند. حال اینکه بخواهیم یک مرتبه به اسم عدالت ۶۰ درصد حقوق‌های حداقلی را زیاد کنیم و بعد جلوی افزایش حقوق‌های بالاتر را بگیریم درست نیست و باعث می‌شود که افرادی که باانگیزه کار می‌کنند، انگیزه‌شان را از دست بدهند. پس نباید این تلقی به وجود آید که سامانه پاکنا راه‌اندازی شده تا از بالا رفتن حقوق قشر خاصی جلوگیری شود.

همچنین حبیب‌الله دهمرده در این زمینه گفت:‌ هدف از ایجاد این سامانه‌ها، یک نظم و انضباط در پرداخت حقوق‌ها بود، اما اکنون این سوال مطرح است چرا وزارتخانه‌ها نسبت به ثبت اطلاعات کارکنان خود اقدام نکرده‌اند؟ مگر وزارتخانه‌ها تابع دولت نیستند؟ متاسفانه هماهنگی در پرداخت‌ها وجود ندارد.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه سوال اصلی این است که ما برای فرار مغزها چه کردیم، اظهار کرد: عصاره ملت و نخبگان جامعه به یک جایی می‌رسند که به دلیل تبعیض پا به فرار از کشور می‌گذارند، ما در استان‌های مختلف سرمایه صرف می‌کنیم و استعداد پرورش می‌دهیم اما در یک مقطع زمانی به دلیل تبعیض، جوانان ما پا به فرار می‌گذارند و به کشورهایی نظیر آلمان، ترکیه و استرالیا می‌روند خوشا به حال این کشورها.

وی خاطر نشان کرد:  آیا در پرداخت حقوق بازنشستگان عدالت رعایت شده است؟ اصل تشکیل سامانه برای ثبت اطلاعات کار درستی بود اما اجرای آن نیز باید دقیق باشد.

کد خبر 1185628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha