ورزش همراه با بداخلاقی در فرهنگ غرب ریشه دارد

آیت الله عبادی با بیان اینکه ورزش همراه با بداخلاقی در فرهنگ غرب ریشه دارد، گفت: توجه ورزشکاران به ریاضت های معنوی بسیار اهمیت دارد و در شرایط فعلی این موضوع بازسازی شود و کسانی که راه خودسازی می روند کار مهمشان این است که نفسشان را به زمین می زنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» امروز (24 خرداد) در دیدار با رئیس فدراسیون ووشو کشور اظهار داشت: انسان موجود اعجوبه ای است و انواع استعدادهای جسمانی و روحی و معنوی دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: به بار نشستن این استعدادها راه و کار خود را دارد و تعبیر کلمه «ریاضت» که همان تمرین است بر اساس شیوه های گوناگون هم روی جسمش و هم روی روحش تاثیر می گذارد.

 

وی با بیان اینکه ائمه اطهار (ع) به عنوان انسان کامل مطرح هستند، گفت: در ریاضت‌های معنوی برای انسان قدرت هایی وجود دارد که در بشر خفته هستند تا بشر به انسان کامل تبدیل شود و این قدرت ها قابل انکار نیست.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: پیامبران الهی از طریق عبودیت و بندگی به جایگاه بالا رسیدند و صفات خدایی را کسب کردند و این از طریق ریاضت های معنوی به دست می آید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ورزش همراه با بداخلاقی برگرفته از فرهنگ غرب است، افزود: برخی افراد ورزش می کنند اما به خاطر سو استفاده های مالی است و این موضوعات در رسانه ها مطرح شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه ورزش باید همراه با فرهنگ اسلامی باشد، گفت: توجه ورزشکاران به ریاضت های معنوی بسیار اهمیت دارد و باید در شرایط فعلی این موضوع بازسازی شود و کسانی که راه خودسازی می روند کار مهمشان این است که نفس خودشان را به زمین می زنند و پهلوان واقعی این است.

 

 

 

 

کد خبر 1185655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha