علاقمندی مسئولان به تقویت نقش مسجد در مقابله با آسیب‌ها افزایش یافته است

حجت‌الاسلام اسدپور با تاکید بر بازخوانی جایگاه مسجد در اندیشه امامین انقلاب، گفت: روند علاقمندی مسئولان کشور به تقویت نقش مسجد در ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش چشمگیر یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین «امین اسدپور» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه روند علاقمندی مسئولان کشور به تقویت نقش مسجد در ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و کاهش آسیب های اجتماعی، بسیار افزایش یافته است، اظهار کرد: این موضوع امیدواری ما را نسبت به حل بنیادین این آسیب ها بیشتر می کند.

 

مسئول اندیشکده ضحی افزود: البته تا نقطه مطلوب در توجه به مسجد از سوی مسئولان همه دستگاه ها فاصله بسیاری داریم و در این زمینه لازم است در گام دوم انقلاب دوباره جایگاه مسجد در مکتب و اندیشه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، بازخوانی شود.

 

وی اضافه کرد: اینکه بسیج و شهرداری و آموزش و پرورش و برخی از دستگاه ها تعامل خوبی با مساجد و نهادهای مسجدی دارند، بسیار خوب است ولی باید همه دستگاه ها رویکرد مسجدمحور داشته باشند.

 

اسدپور اضافه کرد: نمایندگان ولی فقیه و مسئولان عقیدتی سیاسی و امور روحانیون در دستگاه های مختلف نقش اصلی را در تقویت رویکرد مسجدی این دستگاه ها دارد. ما در اندیشکده ضحی در بازخوانی مکتب امام خمینی (ره) همه ابعاد فکری رهبر کبیر انقلاب اسلامی را بررسی می کنیم که موضوعاتی همچون ولایت فقیه و مسجدمحوری در این موضوع بسیار مهم بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: هر قدر مساجد محوریت بیشتری پیدا کنند، نیروهای انقلابی و متدین و فرهنگی بیشتر در چرخه اداره کشور حضور یافته و به این صورت امیدواری ها به ارتقای فکری و فرهنگی جامعه افزایش می یابد.

 

کد خبر 1185678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha