وضعیت آرام مدینه پیش از آغاز عملیات حج

زائران ایرانی در دومین روز از عزیمت خود به سرزمین وحی، روز خلوتی را در شهر مدینه منوره تجربه کرده و شاهد فضایی معنوی همراه با آرامش در شهر مدینه و فرودگاه آن بودند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، زائران ایرانی در دومین روز از عزیمت خود به سرزمین وحی، روز خلوتی را در شهر مدینه منوره تجربه کرده و شاهد فضایی معنوی همراه با آرامش در شهر مدینه و فرودگاه آن بودند. در دومین روز از اعزام زائران ایرانی، خلوتی شهر مدینه و فرودگاه آن مشهود بود. 

مشاهدات میدانی حاکی از آن است که فرایند ترخیص زائران از فرودگاه، نسبت به سال‌های گذشته روان‌تر و منظم‌تر است. هرچند شاید برای ارزیابی زود باشد اما با حضور افراد جوان در پذیرش زوار، برخوردها نیز نسبت به گذشته بهتر شده است.


در مسجدالنبی(ص) و حرم مطهر نبوی بیشتر زائران از آسیای جنوب شرقی همچون اندونزی، هندوستان و پاکستان هستند. البته تعداد زائران تُرک در این چند روز در حال افزایش است.


با توجه به کاهش ظرفیت حج‌گزاران به ۴۵ درصد، رسیدگی به زائران ایرانی، وضع بهتری نسبت به سال‌های گذشته دارد.


با توجه به نیاز برخی کاروان‌ها که شرایط حضور معینه اختصاصی را نداشتند، ده معینه به شکل ثابت در ده هتل محل اقامت زائران حضور خواهند داشت که مجموعه کاروان‌های حاضر در هتل و مجموعه اطراف را پوشش می‌دهند.

کد خبر 1185696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha