پنجره جمعیتی کشور اکنون به یک مسئله ملی تبدیل شده است

حیدری گفت: به دلیل محدودیت زمانی پنجره جمعیتی کشور از یک مسئله علمی فراتر رفته و به یک مسئله ملی و دغدغه اجتماعی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، کمال حیدری در سومین جلسه کمیته بهداشت قرارگاه سلامت خانواده و جوانی جمعیت گفت: دشمنان به دنبال القای ناامیدی به مردم هستند و سالهاست برای جلوگیری از رشد جمعیت ایران برنامه ریزی کرده اند چرا که به اعتقاد آنها مسئله جمعیت می تواند در فروپاشی جامعه ایران دخالت داشته باشد.

 

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: دشمنان از هیچ کوششی برای جلوگیری از رشد جمعیت کشور فروگذاری نمی کنند و باید برای خنثی سازی توطئه ها و افزایش همدلی و همکاری درون بخشی و میان بخشی در اجرای قانون جوانی جمعیت اهمیت ویژه ای قایل شد.

 

وی افزود: متاسفانه در بین اقشاری که مشکل معیشتی نیز ندارند مشاهده می شود که نسبت به مسئله فرزندآوری حساسیت ندارند و بسیاری از خانواده ها به داشتن یک فرزند اکتفا می کنند.

 

حیدری با بیان اینکه پیری جمعیت در آینده معضلی جدی برای کشور خواهد بود، گفت: پیری جمعیت دارای ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی امنیتی است و ما را با مشکل می تواند روبرو کند؛ بنابراین در حوزه سلامت باید بسیار قوی تر از برنامه پنجم خانواده به برنامه افزایش جمعیت بها داده شود.

 

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: نظام سلامت همان طور که در زمینه واکسیناسیون کرونا بسیار خوب عمل کرده است و موجب تعالی جامعه شد، باید در زمینه جمعیت نیز موجبات نشاط جامعه را با افزایش و توسعه جمعیت کشور فراهم نماید.

 

حیدری با بیان اینکه برای اجرای مفاد اسناد بالادستی مرتبط با مسئله جمعیت و مواد قانون اخیر مجلس در رابطه با جوانی جمعیت در حوزه بهداشت زحمات زیادی کشیده شده است، افزود: در عین حال اگر این زحمات و برنامه ها نمود پیدا نکند همه مسئولان نظام سلامت باید در آینده پاسخگو باشند.

کد خبر 1185703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha