کسب مجوز ۴۰۰ تخت خوابی در ملایر

میزایی از کسب مجوز بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی شهرستان ملایر خبر داد و گفت: مجوز این بیمارستان با همت نمایندگان وهمچنین مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و مسئولان شهرستان گرفته شده و در حال جانمایی برای این بیمارستان هستیم.

 گزارش خبرنگار شبستان از ملایر «کریم میرزایی» در جمع خبرنگاران در ملایر ضمن تقدیر از درمان کادر درمان در زمان بیماری کرونا گفت: کرونا طی دو سال گذشته با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بود که همکاران ما بسیجی وار د در این عرصه ف فعالیت کردند تا این بیماری را در شهرستان ملایر مهار کنیم .

 مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر افزود: در طی دو سال گذشته  ما یک بیمار اعزامی به خاطر کرونا به سایر نقاط نداشتیم و تجهیزاتی که نیاز بود در زمان کرونا توانستیم وارد شهر کنیم که یکی از مهمترین تجهیزات اکسیژن ساز که نیاز اصلی بود در بیمارستان مهر و بیمارستان امام حسین(ع) ملایر  مجهز به دستگاههای اکسیژن ساز شد و کمک زیادس به بیماران کرد.

وی با بیان اینکه کرونا یک همبستگی ایجاد شده در سطح شهرستان بین مسئولین ایجاد کرد گفت: با انجام واکسن ۹۷ درصد مردم شهرستان واکسینه شده اند .

میرزایی با بیان اینکه دوز چهارم را برای افراد بالای ۷۰ سال و افرادی که بیماری خاص دارند شروع کرده‌ایم گفت: از نظر رنگ بندی در حال حاضر آبی هستیم اما با این وجود باید همه دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی بیان اینکه در حال حاضر از  تاریخ سوم اردیبهشت ماه امسال  مورد بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان های ملایر نداشتیم گفت: از تاریخ یکم اردیبهشت ماه نیز در شهرستان مورد فوتی کرونا نداشتیم.

وی به تزریق 500 هزار 241 مورد  واکسن در شهرستان ملایر اشاره کرد و گفت: از این میزان 222 هزارو 532 نفر دوز اول، 193 هزار و 282 نفزر دوز دوم، 86 هزار و 147 نفر  دوز سوم و 177 نفر نیز دورز چهارم را تزریق کرده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با بیان اینکه در حال حاضر همه نوع واکسنی را در شهرستان داریم و کمبودی نداریم گفت: در پایگاه ها و مراکز بهداشتی واکسیناسیون انجام می‌شود و کسانی که کرونا گرفتند تا ۴۵ روز بعد از ابتلا به کرونا می توانند واکسن خود را تزریق کنند .

وی  در ادامه با بیان اینکه  یک برنامه عملیاتی ۵ ساله داریم که قدم به قدم  جلو میرویم افزود برنامه یک ساله عملیاتی شده  که طبق این برنامه 5 ساله قرار است اتفاقات خبی در حوزه بهداست و درمان شهرستان بیفتد.

وی از کسب مجوز بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی شهرستان ملایر خبر داد و گفت مجوز این بیمارستان با همت نمایندگان وهمچنین مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و مسئولان شهرستان گرفته شده و در حال جانمایی برای این بیمارستان هستیم.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایربا بیان اینکه بیمارستان ۹۶ تختخوابی جوراب نیز در حال حاضر از نظر فیزیکی ۸۵ درصد پیشرفت دارد انشالله در آینده نزدیک  نیز با تکمیل این مرکز درمانی شاهد ارائه خدمات خوبی به بیماران در ابن مرکز خواهیم بود.

وی  با بیان اینکه پیگیری هایی در مورد تجهیزات پزشکی در بیمارستان مهر و امام حسین(ع)  ملایر داشتیم گفت: در این زمینه دستگاه‌ها و تجهیزات از جمله سی تی اسکن دستگاه‌های دیالیز، اکو، رادیولوژی و... وارد بیمارستان های مهر و امام حسین(ع) شده است.

میرزایی با بیان اینک بالغ بر پنج و نیم میلیارد  تومان نیز برای مراکز بهداشتی تجهیزات وارد شده است گفت:  پیگیر هستیم ۵ حدود ۵ میلیارد دیگر نیز با اولویت بندی وارد مراکز بهداشتی شود.

وی شاخصهای حوزه بهداشت و درمان ملایر را نسبت به میانگین کشوری قابل قبول دانست و تصریح کرد: مرکز غربالگری سرطان که نیاز شهر است در بیمارستان امام حسین (ع) راه‌ اندازی شده  اما هنوز کامل نیست.

 وی نصب دستگاه های  ماموگرافی کامل و پیشرفته،  نصب دستگاه زنان و زایمان به زودی در بیمارستان مهر، ایجاد  اتاقهای ویژه بخش زنان و زایمان از جملعه زایمان بی درد و زایمان در آب و.. نیز از دیگر امکانات حوزه بهداشت و درمان ملایر است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر  به گسترش فضای اورژانس بیمارستان مهر با 90 درصد پیشرفت فضای فیزیکی اشاره کرد و گفت: این حوزه نیز به کمک یکی تاز پزشکان خیر ملایر ساخته شده که  تقاضای تجهیزات آن نیز داده شده است.

وی با بیان ابنکه با بیان اینکه در حال حاضر نیز بیمارستان اشاره به اینکه در آینده نزدیک شاهد گسترش اورژانس بیمارستان مهر خواهیم بود گفت در حال حاضر گسترش فضای اورژانس بیمارستان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تجهیزات آن می توان داده وی با بیان اینکه همچنین بخش نازایی و ناباروری فضای فیزکی آن 90 درصد پیشرفت داد تجهیزات تجهیزات آن نیز درخواست شده است گفت:  راه اندازی  داروخانه شبانه روزی بیمارستان مهر ، جذب نیروهای تخصصی در سطح شهر شامل پزشک عمومی متخصص ، پرستار،  ماما، رادیولوژی ، نیروهای پشتیبانی از طریق دانشگاه و....  از دیگر اقدامات انجام شده  است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز اورژانس جدید  بیمارستان امام حسین (ع)نیز خدمات خوبی را به بیماران ارائه می دهد و همچنین جراحی های  بزرگ از جمله جراحی مغز و اعصاب،  دیسک کمر و....در این بیمارستان انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه با مدیریت خوب مدیران جوان و انقلابی در حال حاضر در حوزه بهداشت و درمان ملایر اقدامات خوبی در حال انجام است تصریح کرد: در حوزه خیرین نیز مجمع خیرین سلامت و خیرین کارهای خوبی  را داشته که یکی از کارهایی که در دست اقدام است ایجاد همراه سرا در بیمارستان امتم حسین است که بزودی کلنگ زنی می شود.

وی  همچنین با اشاره به فعالیت ۱۰ مرکز فوریت های پزشکی در ملایر از کسب مجوز دو مرکز دیگر خبر داد و گفت:  با ایجاد این مرکز تعداد مراکز فوریت های پزشکی شهرستان ملایر ۱۲ مرکز می‌رسد.

 میرزایی  از افزایش رشته های دانشکده پرستاری ملایر خبر داد و گفت : در حال حاضر پیگیر هستیم که دو رشته دیگر فوریت ها و مدارک اطلاعات پزشکی به رشته های این دانشکده اضافه شود و در صورت کسب مجوز از  مهر ماه دانشجود را در این رشته ها پذیرش خواهیم داشت.

انتهای پیام/

 

کد خبر 1185764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha