برای تحقق جهاد تبیین به متخصصان دانشگاهی توانمند نیاز داریم

حجت الاسلام مقامی گفت: برای تحقق جهاد تبیین باید دانش و آگاهی های خود را افزایش دهیم و با تحلیل های قوی، متخصصانی از دانشگاه فارغ التحصیل کنیم که بتواند همه جانبه فکر کرده و امیدوار باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حمید مقامی»، امروز (سه شنبه 24 خرداد) در اختتامیه دوره اول طرح مباحثاتی و مطالعاتی اندیشه تمدن ساز ویژه اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تبیین از نگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) یک فریضه فوری و قطعی دانسته شده است و در مورد آن دستور جهاد داده اند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: دشمن با ظرافت بسیار زیاد وارد مرزهای فکری و اعتقادی ما و به ویژه جوانان شده است و لازم است تا برای دانشجوی نسل امروز رویکرد و روش های ارائه را کاملا تغییر دهیم و توقعات نسل جدید را  متناسب با نیازهای واقعی آنها آماده کنیم.

وی اضافه کرد: جوانان از هوش، اطلاعات گسترده و ارتباطات بسیار وسیعی برخوردارند که این هم فرصت و هم تهدید است که باید نهایت استفاده را از آن داشته باشیم.

حجت الاسلام مقامی با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب بین جوانان تاکید کرد: پس از گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی باید به مباحث علمی و بنیان ‌های فکری مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و دستورات ایشان در این خصوص توجه بیشتری کنیم.

وی ادامه داد: رمز پیروزی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مدیریت مملکت، آشنایی با علوم مختلف و نظریه پردازی های عمیقی است و در دانشگاه باید از دانش و دانسته های زیادی را در حوزه‌ های مختلف برخوردار باشیم.

حجت الاسلام مقامی تصریح کرد: برای تحقق جهاد تبیین باید دانش و آگاهی های خود را افزایش دهیم و با تحلیل های قوی، متخصصانی از دانشگاه فارغ التحصیل کنیم که بتواند همه جانبه فکر کرده و امیدوار باشند.

حجت الاسلام «علی نعیمی» نیز در این مراسم گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دارای آزادگی اندیشه هستند که طی این سالها تغییری در تفکرات راستین و اصول فکری ایشان حاصل نشده است.

استاد حوزه ادامه داد: ما بر سر سفره‌ معارفی نشسته ایم که عمق بسیار قابل تاملی دارد و تاکنون نیز از لحاظ فرهنگی و حوزه تمدنی اسلامی با همین مباحث در حال مدیریت است.

«مریم شمسایی»، نیز گفت: طرح مباحثاتی و مطالعاتی اندیشه تمدن ساز ویژه اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز باعث افزایش مبانی معرفتی اساتید و بروز رسانی حوزه‌ های اندیشه ‌ای شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: این دوره در ارتقای مسائل اخلاقی، معنوی و هویتی نقش بسزایی ایفا کرد تا اساتید دارای انسجام فکری و تفکرات نظام‌ مند شوند و در شبهه زدایی و پاسخگویی به شبهات اساتید نیز نقش موثری داشته است.

وی اضافه کرد: اسلام دارای یک منظومه فکری است و انقلاب اسلامی نیز بر اساس همین منظومه فکری بنا شده و مطالعه و آگاهی نشانه انقلابی بودن افراد است و طبق فرمایش امام خمینی (ره) رکن و منشا اساسی تحول در دانشگاه‌ ها، اساتید هستند.

حجت الاسلام «عبدالله غلامی»، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: انتخاب اثری عالی و ارزشمند برای تدریس که جزء متون بی بدیل موجود در عرصه ارائه متون اسلامی باشد و رویکرد کارکردگرایی و آسیب شناسی صاحب اثر از ویژگی‌های قابل تقدیر در حوزه انتخاب محتوا در طرح مباحثاتی و مطالعاتی اندیشه تمدن ساز ویژه اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده است.

«محمود پورکیانی»، مسئول دفتر هم اندیشی اساتید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز اعلام کرد: بیش از ۶۰ نفر از اساتید در ۱۶ گروه به صورت مجازی و حضوری در دوره اول طرح مباحثاتی و مطالعاتی اندیشه تمدن ساز ویژه اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز شرکت کردند و در تابستان نیز دومین دوره با قوت بیشتر کار خود را آغاز خواهد کرد.

کد خبر 1185786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha