صدا و سیما ظرفیتی برای معرفی سبک و سیره شهدا در جامعه است

نریمانی، گفت: باید بتوانیم از ظرفیت صدا و سیما در راستای معرفی سبک و سیره شهدا به جامعه استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، دکتر «رحیم نریمانی»، امروز(24 خرداد) در دیدار با مدیرکل صداو سیمای استان، یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت و اظهار کرد: شهدای لرستان در 8 سال دفاع مقدس از رزمندگان پیشرو بودند.

 

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: به غیر از زنانی که در بحث پشتیبانی جنگ و جبهه نقش آفرینی کردند، در کل کشور 17 هزار زن شهیده، جانباز و آزاده داریم.

 

وی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت صدا و سیما استفاده کرد و مظلومیت مردم این کشور را در هشت سال دفاع مقدس به تصویر کشاند.

 

دکتر نریمانی با بیان اینکه محور کار ما باید 10 فرمانی باشد که امام راحل برای بنیاد شهید ترسیم کردند، گفت: پی نوشت همه کارها حوزه فرهنگی است.

 

وی وجود فرزندان نخبه ایثارگر و شاهد، وجود 83 هزار مادر شهید در قید حیات، وجود 61 هزار همسر شهید در قید حیات و 540 هزار جانباز، 10 هزار و 393 جانباز 70 درصد و 43 هزار آزاده را سندهایی زنده دانست که باید از این ظرفیت ها استفاده شود.

 

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در راستای ثبت، نگهداری و انتشاره خاطر شهدا عنوان کرد: باید از ظرفیت صدا و سیما به عنوان یک حوزه تخصصی در راستای معرفی سبک و سیره عملی شهدا را به جامعه استفاده کنیم.

 

وی به عقد تفاهم نامه همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدا و سیما در راستای ترویج فرهنگ ایثارو شهادت اشاره کرد و گفت: این تفاهم نامه پشتوانه مالی دارد.

 

نریمانی با بیان اینکه هیچ سوژه ای به اندازه سوژه ایثار و شهادت همگرایی را ایجاد نمی کند، افزود: این حوزه ایثار انسجام، پویایی و نشاط ایجاد می کند و روحیه ایثار در همه نهادها اثربخش است.

 

وی اظهار کرد: 60 هزار ساعت فیلم، 40 هزار ساعت صوت و 20 هزار ساعت عکس از شهدا داریم که ظرفیت هایی برای بهره مندی در جهت نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

 

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه خاطرات خانواده شهدا تا زمانی که در قید حیات هستند، باید به آن پرداخته شود، گفت: وصیت نامه شهدا همراه با خاطره نگاری از خانواده و همسر شهدا تلفیق شود و یک کلیپ یک دقیقه ای منتشر شود.  

کد خبر 1185791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha