۳۰۰۰ بانوی فرهیخته قرآنی نخبه در کشور داریم/فعالان قرآنی ظرفیت اجرای جهاد تبیین را دارند

حجت الاسلام صباغ گفت: تعامل بسیار خوبی بین نهادهای قرآنی، خیرین قرآنی، حافظین قرآنی و جهادگران قرآنی وجود دارد که این مهم مرهون همدل بودن همه این جبهه انقلاب است، قرآنی ها در صف جبهه انقلاب قرار دارند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام اخوان صباغ امروز ۲۴ خرداد در آیین تکریم رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت:امیدوارم این خادمی قرآن برای همیشه با من بماند ابتدا  از همه عزیزان تشکر می کنم که از ما حمایت و بزرگواری نمودند، نقطه ضعف های ما را ندیدند فقط خوبی ها و قوت ها را بیان کردند.

 

رئیس پیشین سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: تعامل بسیار خوبی بین نهادهای قرآنی، خیرین قرآنی، حافظین قرآنی و جهادگران قرآنی وجود دارد که این مهم مرهون همدل بودن همه این جبهه انقلاب است، قرآنی ها در صف جبهه انقلاب قرار دارند.

 

رئیس پیشین سازمان دارالقرآن الکریم اظهار کردند: قرآنی ها توان اجرایی کردن جهاد تبیین را دارند از آنها بخواهید این ظرفیت در آنها وجود دارد، مقام معظم رهبری در تمام کلید واژه های خاص خود بر تلاوت،  آموزش، قرائت، تربیت و سبک زندگی قرآنی تاکید دارند.

 

وی بیان کرد: شما در خوزستان یک سربازی دارید، هر کمکی که از دستم بر بیاد دریغ نخواهم کرد.

 

حجت الاسلام صباغ گفت: برخی از کارشناسان ما در محرومترین نقاط کشور به مردم خدمت می کنند  که این‌ ارائه خدمت آنها با همین حس خدمت به قرآن صورت می گیرد که واقعا ارزشمند می باشد.

 

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در سازمان آغاز شده است افزود: گفتمان تربیت قرآنی و جلسات قرآن خوانی توسعه یافته است، ضمن اینکه ما با بحران کرونا و مشکلات اقتصادی نیز مواجهه شدیم ‌ ولی با این ا‌صاف اقبال مردم برای ایجاد جلسه قرآن زیاد بود.

 

وی گفت: در ماه مبارک  رمضان امسال دو هزارو دویست کرسی تفسیر  قرآن تشکیل شد ضمن اینکه ضریب ارزیابی متفاوت بود، بنای ما در دارالقرآن این بود که این ظرفیت را ایجاد کنیم، لشگری از مشتاقان فی سبیل الله داشتیم که در حوزه های خواهران و برادران و آموزش و پرورش  آموزش دیده بودند اما بستر فعالیت و بکارگیری برایشان موجود نبود لذا ظرفیت آنها بسیار بیشتر از اینها است که می توانید از آنها استفاده کنید.

 

حجت الاسلام صباغ اظهار کرد: امروز ۳۰۰۰ هزار بانوی فرهیخته قرآنی نخبه در کشور وجود دارد. حفظ عمومی ‌و تخصصی قرانی، معلمان قرآنی برای سازمان بسیار مهم بود. امید داریم این سازمان با قوت و قدرت خود پیش بر‌ود.

 

وی گفت: هم افزایی در این دوره از  نقاط قوت سازمان محسوب می شود امیدواریم آن مسائل و مشکلات مرتفع شود هر چند ساختار سخت است ولی با تدبیر می شود پیش رفت.

 

وی بیان کرد: موسسات قرانی، جلسات قرآنی و خانه های قرآن بازوی مردمی حرکت قرآنی یک کشور است باید به صورت ویژه تشکر کرد  ضمن اینکه با توجه به‌ شرایط حاکم بر کشور خیلی خوب نتوانستم از شما حمایت کنیم، اما این باور را داشتیم که ما یک مجموعه تسهیل گریم، یک مجموعه متصدی امر نیستیم ما باید پشتیبانی ‌ حمایت کنیم تا اون امر محقق شود.

 

گزارش از شهلا رکنی

کد خبر 1185828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha