برنامه سفر رئیس جمهور به اصفهان چه خواهد بود؟

روزهای پایانی این هفته جمعی از اعضای هیات دولت و رئیس جمهور در قالب بیست و پنجمین سفر استانی به استان اصفهان سفر می کنند.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: سفرهای استانی رئیس دولت سیزدهم به همراه نمایندگان از وزرا و اعضای هیات دولت به صورت هفتگی انجام و موضوعات و دغدغه های هر استان بررسی می شود.

تاکنون بیست و چهار دوره از این سفرها توسط دولت سیزدهم انجام شده که اصفهان مقصد بیست و پنجمین سفر حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی به همراه اعضای هیات دولت خواهد بود.

احصا نیازها، فرصت ها و دغدغه های استان اصفهان برای بررسی و تصویب راهکار و اعتبار و بهره گیری از ظرفیت ها در توسعه استان توسط مسئولان محلی انجام شده است.

 

آبرسانی، چالش های مربوط به فرونشست و توزیع آب، توسعه زیرساخت راه ها و مشکلات زیرساختی از جمله مهمترین موضوعاتی است که در این سفر بیان خواهد شد.

جریان سفر هیات دولت از روز چهارشنبه انجام و نمایندگان دولت از وزارتخانه های مختلف به این استان می آیند و رئیس جمهور هم روز پنج شنبه برای حضور در شورای اداری و جلسات و دیدارها سفر به اصفهان خواهند آمد.

 

*بیان دغدغه ها به رئیس جمهور بر روی سامانه 111

 

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه هیات دولت دغدغه ها و حرف های مردم را می شنوند، گفت: مردم می توانند دغدغه و مشکلات خود را با رئیس جمهور و نمایندگان دولت درمیان بگذارند.

سید «رضا مرتضوی« افزود: نمایندگان وزارتخانه های مختلف روزهای چهارشنبه و پنج شنبه این هفته در استان و ادارات کل حضور دارند و پاسخگوی مراجعات مردمی هستند.

وی ادامه داد: سامانه 111 پل ارتباطی برای ثبت و رسیدگی مشکلات و نیازها از ساعت 8 صبح تا 21 طی دو روز آینده خواهد بود و رئیس جمهور این مسائل را می شنود.

 

*نشست های تخصصی با گروه های مختلف و مردم

 

استاندار اصفهان نشست با نخبگان، گروه های مردمی، اقشار مختلف مثل دانشجویان و اساتید و فعالان اقتصادی از جمله برنامه های مورد پیش بینی برای رئیس جمهور است.

وی اضافه کرد: شورای اداری استان اصفهان با حضور مسئولان کشوری برگزار و تصمیم سازی برای دغدغه ها و نیازها انجام خواهد شد.

مرتضوی یادآورشد: دو روز کاری فشرده برای اعتلای استان با حضور مقامات کشوری فرصتی برای این منطقه است که با تلاش و تعامل بین بخشی و مسئولان دستگاه‌های مختلف استفاده خواهد شد.

 

*سفرهای نمایندگان دولت به شهرستان‌ها

 

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای سفرهای شهرستانی صورت گرفته، گفت: نمایندگان هیات دولت شامل وزرا، معاونین و نمایندگانی از وزارتخانه ها برای بازدید از طرح ها و افتتاح پروژه‌ها به شهرستان‌ها سفر می کنند.

استاندار اصفهان یادآورشد: پیش بینی های لازم توسط فرمانداری ها با همکاری دستگاه های اداری صورت گرفته تا میزبانی از نماینده دولت انجام و بررسی دغدغه ها و نیازهای هر منطقه انجام شود.

 

آب در صدر نیازهای استان اصفهان

 

استان اصفهان با ظرفیت 28 شهرستان و دغدغه های مختلف، دغدغه آب و آبرسانی در روستاها و شهرها و رفع چالش فرونشست از مهمترین چالش های این استان است که در صدر نیازها قرار گرفته است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دستگاه قضایی و مسئولان دولتی همراه با مردم یکصدا دغدغه آب را مطرح می کنند تا اینکه شاهد رفع این نیاز باشیم و مسیر توسعه اصفهان طی و نابسمانی هایی مثل فرونشست از این استان دور بشود.

دغدغه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و بخش تولید و توسعه راه ها در این سفر به عنوان نیازهای این استان مطرح می شود.

کد خبر 1185868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha