برخورد با مراکز عرضه غیرمجاز گوشت قرمز

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام با بیان اینکه با مراکز عرضه غیرمجاز گوشت قرمز در ایلام برخورد می شود، گفت: بیماری تب کریمه کنگو همه ساله با شروع فصل گرما از طریق کنه‌ها به دام و سپس در دام آلوده به انسان منتقل می‌شود.

«رامین پورنجف» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: مردم از عرضه کنندگان غیر مجاز دام خرید نکنند برخورد با عرضه کنندگان غیر مجاز نیز تشدید خواهد شد.

 

وی افزود: بیماری تب کریمه کنگو همه ساله با شروع فصل گرما از طریق کنه‌ها به دام و سپس در دام آلوده به انسان منتقل می‌شود.

 

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام بیان کرد: مهم ترین راه‌های انتقال ویروس عفونی تب کریمه کنگو از طریق انتقال مستقیم از طریق کنه یا دام بیمار و یا به صورت ناخواسته در محل بیمارستان‌ها یا کلنیک‌های انسانی است.

 

پورنجف عنوان کرد: از له کردن کنه بر روی بدن دام اکیداً خودداری شود، افراد در صورتی که با دام سروکار دارند حتماً از دستگاه محافظ استفاده کنند.

 


وی یادآور شد: همچنین عادتی نادرست که این روز‌ها باید به طور جد از آن پرهیز کرد خوردن گوشت نیم پز یا خوردن گوشت بلافاصله بعد از ذبح دام است.

 

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام ادامه داد: به هیچ عنوان نباید از گوشت دامی که خارج از کشتارگاه و خارج از نظارت بهداشتی دامپزشکی ذبح شده استفاده شود.

 

وی یادآور شد: گوشت خریداری شده نیز باید حداقل ۲۴ ساعت در دمای یخچال بماند چراکه ویروس می‌تواند بیماری زایی خود را از دست دهد.

 

پورنجف خاطرنشان کرد: اداره کل دامپزشکی استان ایلام نسبت به شناسایی و معرفی متخلفان از ضوابط بهداشتی در خصوص کشتار و عرضه غیرمجاز گوشت و فرآورده‌های خام دامی به مراجع قضایی اقدام می‌کند.

کد خبر 1185895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha