فعالیت ۷ هزار و ۵۴۰ واحد صنعتی در  صنعت نساجی/ آغاز پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری فصل تابستان

فعالیت ۷ هزار و ۵۴۰ واحد صنعتی در صنعت نساجی، دانش بنیان کردن صنایع و ایجاد شهرک‌های صنعتی باید تقویت شود، هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۴,۴۴۸,۰۰۰ ریال رسید، آغاز پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری فصل تابستان برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز چهارشنبه ۲۵ خرداد شبستان به شرح زیر است:

نساجی و پوشاک از صنایع کهن و اشتغالزا/فعالیت ۷ هزار و ۵۴۰ واحد صنعتی در این صنعت

مهدی برادران، معاون صنایع وزارت صمت شب گذشته (سه شنبه 24 خرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که به بررسی وضعیت صنعت نساجی و پوشاک همچنین صنعت چرم و کیف و کفش اختصاص داشت در این باره که عمده چالش‌های صنایع نساجی و کیف و کفش چیست، گفت: نساجی و پوشاک از صنایع کهن و  اشتغالزا است که بازار رقابتی دارد. ۷ هزار و ۵۴۰ واحد صنعتی و ۲۵۰ هزار واحد صنفی  در این صنعت فعال هستند که اشتغال ۲ میلیون نفری ایجاد کرده اند. فعالان این صنعت حاشیه سود کمی دارند و از حداقل امتیاز‌های حمایتی برخوردارند.

 

وی در این زمینه که اقداماتی که برای رفع مشکلات صنایع نساجی و کیف و کفش انجام شده چیست، گفت: مسائل و اقدامات حمایتی  را در ۳ سطح دنبال می‌کنیم . پارسال صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری در این صنعت داشتیم و طی ۲ ماهه امسال هم  روند رو به رشد بوده است.

 

برادران با اشاره به اینکه در بحث  واردات ماشین آلات، دولت به دنبال این است تا تعرفه را به حداقل برساند تا بتوانیم ماشین آلات این صنعت را نوسازی کنیم، گفت: در حوزه مالیات  و مشکلات مالی و بانکی جلساتی برگزار شده است. در بحث قاچاق انتظار تولیدکنندگان این است که  نام و نشان‌های تقلبی غربی از بازار جمع آوری شود که این امر را دنبال می‌کنیم.

 

معاون صنایع وزارت صمت در این باره که چرا در تصمیم گیری‌ها از اظهار نظر‌های بخش خصوصی کمک گرفته نمی‌شود، گفت: چندین جلسه برای رفع مشکلات در حوزه گمرک و مواد اولیه داشته ایم. در حوزه شهرک‌های صنعتی مسائلی را پیگیری کرده ایم. وظیفه داریم این تعامل را انجام دهیم.

 

وی همچنین در این زمینه که برای اینکه مشکلات این بخش حل شود  این چه اقدامی شده است، گفت:  در جلسه فعالان این حوزه با معاون اول رئیس جمهور و وزیر صمت مقرر شده کارگروه تخصصی برای حل مشکلات صنایع نساجی و کیف و کفش ظرف یک ماه آینده تشکیل شود.

 

برادران با بیان اینکه ما پیش نویس برنامه ۵ ساله راهبردی صنایع نساجی و پوشاک و  همچنین کیف و کفش را آماده کرده ایم و با همراهی این اتحادیه‌ها نهایی می‌کنیم تا در این کارگروه ارائه شود، گفت:  مشکلات این مجموعه به سایر وزارتخانه‌ها هم بر می‌گردد و همکاری همه دستگاه را می‌طلبد. برنامه پیش نویسی که ماحصل کار مطالعاتی است در این فاصله زمانی نهایی می شود تا برنامه بلندمدت داشته باشیم و سرمایه گذار اطمینان داشته باشد شرایط  اقتصادی کشور ثبات دارد.

 

صنعت نساجی بیشترین ارزش افزوده را روی کالا ایجاد می‌کند

مجتبی دستمالچیان، رئیس انجمن نساجی ایران شب گذشته (سه شنبه 24 خرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که به بررسی وضعیت صنعت نساجی و پوشاک همچنین صنعت چرم و کیف و کفش اختصاص داشت در این باره که عمده موضوعات مطرح شده در حوزه نساجی در جلسه با معاون رئیس جمهور چه بود، گفت: صنعت نساجی نسبت به گذشته کوچک شده و دلیل این امر هم کم توجهی دولت به این صنعت، واردات و قاچاق و جایگزینی صنایع با درآمد بالاتر  بوده است.

 

وی با بیان اینکه صنعت نساجی از یارانه کمی استفاده می‌کند و بیشترین ارزش افزوده  را روی کالا ایجاد می‌کند، گفت: اگر این صنعت برنامه ۵ ساله و چشم اندازی بلندمدت داشته باشد، سرمایه گذاران امنیت بیشتری برای سرمایه گذاری خواهند داشت. این صنعت  به نوسازی و سرمایه گذاری های جدید نیاز دارد

 

شهرک‌های صنعتی و صنفی نیاز صنعت نساجی است

ابولقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه پوشاک شب گذشته (سه شنبه 24 خرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که به بررسی وضعیت صنعت نساجی و پوشاک همچنین صنعت چرم و کیف و کفش اختصاص داشت در این باره که چه چالش‌هایی در حوزه پوشاک وجود دارد، گفت: عمده مشکلات این بخش، مواد اولیه و قاچاق است. 

 

وی ادامه داد: همچنان در فضای مجازی سفارش کالای قاچاق می‌شود. شهرک‌های صنعتی و صنفی نیاز این صنعت بوده  و بحث مالیات چالش اصلی این صنعت است

 

 

دانش بنیان کردن صنایع و ایجاد شهرک‌های صنعتی باید تقویت شود

رسول شجری، رئیس اتحادیه صنف کفاشان دست دوز شب گذشته (سه شنبه 24 خرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که به بررسی وضعیت صنعت نساجی و پوشاک همچنین صنعت چرم و کیف و کفش اختصاص داشت در این باره که  وضعیت صنعت کیف و کفش به چه صورت است، گفت: در جلسه با معاون اول رئیس جمهور، پیشنهادی که داشتیم کارگروه تخصصی در این زمینه ایجاد شود  تا مشکلات این بخش جمع بندی و  به وزارت صمت اعلام شود.

 

وی با بیان اینکه دولت باید در تصمیم گیری‌ها از نظرات بخش خصوصی هم بهره بگیرد، گفت: دانش بنیان کردن صنایع و ایجاد شهرک‌های صنعتی باید تقویت شود. درخواست تامین نقدینگی برای واحد‌های صنفی خارج از تهران دادیم که مسئولان وزارت صمت قول دادند پیگیر این مسائل باشند.

 

هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۴,۴۴۸,۰۰۰ ریال رسید

امروز (چهارشنبه ۲۵ خرداد) هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۴,۴۴۸,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا به ۱,۸۰۶.۸۹ دلار، قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۵۵,۵۶۰,۱۰۰ ریال،‌ هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۴۹,۵۱۰,۰۰۰ ریال،‌ هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۸۹,۵۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۵۸,۸۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۳۲,۵۰۰,۰۰۰ ریال رسید.

 

بنابراین گزارش امروز (چهارشنبه ۲۵ خرداد) قیمت هر دلار آمریکا در صرافی ملی به ۲۷۳,۲۳۵ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو در صرافی ملی به ۲۸۶,۴۶۴ ریال و قیمت هر پوند به ۳۸۶,۴۶۰ ریال رسید.

 

آغاز پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری فصل تابستان

پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری برای تمام مسیرها، توسط فروشندگان غیر حضوری (سایت‌های مجاز)، از ساعت ۱۴ روز چهارشنبه ۲۵ خردادماه انجام می‌شود.

از ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۲۶ خرداد ماه نیز، فروش بلیت در کلیه مسیر‌ها توسط فروشندگان حضوری (آژانس ها) صورت می‌پذیرد.

هموطنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به صورت شبانه روزی با سامانه اطلاع رسانی راه آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی www.rai.ir مراجعه کنند.

 

 

 

 

کد خبر 1185908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha