حضور پنج کشور خارجی در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان

ویژه گفت: در بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان کشورهای یونان، ترکیه، عراق، ارمنستان و ایتالیا حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، «مسعود ویژه » در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان گفت: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان  باعث ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه می شود.

مدیرکل فرهنگ و هنر ارشاد اسلامی استان همدان افزود: برگزاری جشنواره در مهرماه و ایام بازگشایی مدارس خیلی بهتر بود اما با توجه به تغییرات زمانی که صورت گرفته بود، وزارت ارشاد موافقت نکرد چون هر بار هماهنگی با گروه‌های نمایشی دشوار می‌شد و در نهایت تابستان امسال زمان نهایی جشنواره شد.

وی شعار جشنواره بیست و هفتم را «تئاتر پرواز پروانه‌های خیال» دانست و گفت: امیدواریم محیط و فضای شادی را برای کودکان و نوجوانان داشته باشیم و باید سعی داریم برنامه مختص شهر همدان نباشد و در شهرستان‌ها نیز گستردگی اجرا داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ۱۰ سالن در همدان و هشت سالن در شهرستان‌ها برای جشنواره پیش‌بینی شده است ، اظهار داشت: افتتاحیه ۳۱ خردادماه به صورت جشن مردمی است و از میدان آرامگاه با حضور عروسک‌های غول پیکر و تیم نمایشی خوب شادپیمایی دنبال خواهد شد.

اجرای تئاتر ویژه افراد با نیازهای خاص

ویژه با بیان اینکه این جشنواره ۱۲ بخش دارد که در بخش‌های رقابتی و غیررقابتی خواهد بود، افزود: در بخش رقابتی تئاتر خردسال، کودک، نوجوان، خیابانی، خیمه شب بازی، نقالی و نمایشنامه‌خوانی و در بخش غیر رقابتی شامل تئاتر بین‌المللی، تئاتر با اجرای نوجوانان، تئاتر فراگیر، تئاتر ویژه افراد با نیازهای خاص، نمایش آثار بخش مهمان، پژوهش و کارگاه‌های تخصصی است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود یکصد هزار نفر از نمایش‌ها بازدید کنند افزود: در کنار اکران نمایش در سالن‌ها، گروه‌های نمایشی نیز در حاشیه شهر اجرای خیابانی خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: از همدان سه گروه در جشنواره شرکت کرده‌اند و همچنین نمایش‌ها همزمان از طریق تلوبیون و از طریق شبکه‌های مجازی نیز نشانی‌هایی که در نظر گرفته شده، قابلیت دریافت دارد.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های تخصصی در حاشیه جشنواره یادآور شد: در کارگاه‌های تخصصی از اساتید کشوری و بین‌المللی استفاده می‌شود که به ارتقای سطح کیفی و هنری هنرمندان نیز کمک می‌کند.

ویژه با بیان اینکه روزانه سه نوبت اجرای نمایش در همدان داریم گفت: اجرای صبح در اختیار آموزش و پرورش است اما بعد ازظهرها بر اساس نظم به صورت فروش بلیت از سایت تیوال خواهد بود.

وی در بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان کشورهای یونان، ترکیه، عراق، ارمنستان و ایتالیا حضور دارند.

وی تعداد میهمانان جشنواره را ۴۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: دو مکان برای اجرای نمایش‌‌های خیابانی پیش‌بینی شده که یکی از آنها محوطه مجتمع آوینی و دیگری پیاده‌راه بوعلی سینا مقابل سینما قدس در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه یکی از چالش‌های هر ساله در جشنواره اعتبارات است که توافقنامه امسال نیز اواخر تیرماه است افزود: امیدواریم در تامین اعتبار مشکلی نباشد.

وی در خصوص پخش جشنواره از شبکه‌های ملی نیز عنوان کرد: در این خصوص با مدیرکل صدا و سیما جلساتی داشتیم و خودم هم از طریق وزارتخانه ارتباط گرفتم که پخش زنده افتتاحیه و اختتامیه از شبکه‌های ملی باشد و برنامه‌ها نیز از شبکه‌های ملی دو، شبکه شما و شبکه پویا ارتباط زنده باشد هر چند از شخصیت‌های کودکانه چون عمومهربان و مل مل و .. نیز برای حضور صحبت شده است که امیدواریم حضور یابند.

 

کد خبر 1185981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha