دشمن به دنبال عادی سازی ناهنجاری ها در سواحل است

ثقتی گفت: دشمن با تمرکز بر فضای مجازی، سواحل و تفرجگاه ها به دنبال عادی سازی بی بند و باری است که در تدوین آیین نامه زیست عفیفانه مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا ثقتی» امروز(چهارشنبه،۲۵ خرداد) در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان با دستور عفاف و حجاب با محوریت زیست عفیفانه با اولویت دستگاه‌های اجرایی و ساماندهی وضعیت تفرجگاه‌ها و سواحل با اشاره به جلسه روز گذشته شورای فرهنگ عمومی کشور که همراه با ارائه برنامه های شورای فرهنگ عمومی گیلان همراه بود گفت: در این جلسه از عوامل سرود ملی "سلام فرمانده" با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان کشوری تجلیل شد. رویداد بزرگ فرهنگی که به نام مردم گیلان و شهرستان لنگرود ثبت شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به تشکیل کارگروه های پژوهشی و مشورتی در شورای فرهنگ عمومی گیلان افزود: همه شهرستان ها دارای هسته های پژوهشی و مشورتی در شورای فرهنگی خود بوده و جلسات آن را برگزار کردند.

 

وی با اشاره به تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان اظهارکرد: این دانشنامه سند راهبردی گیلان است که برخی استان ها آن را تدوین کرده و در گیلان در حال انجام است.

 

ثقتی در ادامه با تاکید بر ترویح فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه با توجه‌ به هجمه فرهنگی دشمن اعلام کرد: در این راستا آیین نامه زیست عفیفانه با مدل سه پایه به استان‌ها ابلاغ شده است.

 

وی تصریح کرد: دشمن با تمرکز بر فضای مجازی، سواحل و تفرجگاه ها به دنبال عادی سازی بی بند و باری است که در آیین نامه زیست عفیفانه مورد توجه قرار گرفته است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان عدم دسترسی مردم به پوشاک عفیفانه را مشکل دیگر در حوزه ترویج حجاب دانست و با اشاره به رویکرد سلبی مناسب در این خصوص اذعان کرد:  باید پوشاک اسلامی به راحتی در دسترس مردم باشد.

 

* لزوم راه اندازی سامانه اطلاع رسانی شورای فرهنگ عمومی

در  ادامه سردار « عزیزالله ملکی» با اشاره به وجود گشت های امنیت اخلاقی در سراسر گیلان به ویژه در تفرجگاه ها و سواحل گفت: ۱۶ دستگاه باید در این حوزه ورود کنند.

 

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه باید نگاه ملی به طرح سالم‌سازی سواحل داشت افزود: با توجه به ورود تورهای غیرمجاز در اوخر هفته به استان، گشت امنیت اخلاقی را در ورودی تفرجگاه ها و کوه ها مستقر کردیم.

 

وی با اشاره وجود ۵۱۲ نقطه ساحلی که مشکل خطرآفرینی دارند اذعان کرد: ساماندهی دکه ها و آلاچیق ها بسیار مهم است و باید شهرداری ها همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.

 

رئیس پلیس گیلان در پایان خواستار راه اندازی سامانه اطلاع رسانی شورای فرهنگ عمومی به منظور بارگذاری گفتمان حاکم بر مسائل فرهنگی شد.

کد خبر 1185991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha