هدفگذاری دستگاه تعلیم و تربیت مازندران برای سوادآموزی ۵۵۸۰نفر

تنها با اشاره به روند خوب رشد درصد باسوادی در سالهای گذشته، گفت: در سال آتی بیش از ۳۶۰ هزار نفر تحت پوشش دوره های سوادآموزی کشور قرار خواهند گرفت که از این میزان ۵۵۸۰نفراز آنها در دوره ها ی سوادآموزی استان مازندران تحت پوشش قرارخواهند گرفت.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ساری و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش مازندران، «محمود تنها» در جلسه شورای اداری سوادآموزی استان برنامه های معاونت سوادآموزی را در راستای اجرای مطلوب فعالیت های سوادآموزی در سال 1401 تبیین کرد.


سرپرست معاونت سوادآموزی مازندران با اشاره به اهمیت سوادآموزی در رشد و تعالی جامعه بیان کرد: نهضت سوادآموزی و فعالیت ها و طرح های این نهاد در چهار دهه گذشته در جهت رشد و تعالی این مرز وبوم  بسیار موثر بوده و باید در جهت اجرای هر چه بهتر آنها، بیش از پیش تلاش کرد.

 

وی افزود: در عصر کنونی پالایش اسمی مدرسه محور از مهم ترین برنامه های این معاونت است و با تشکیل کارگروهی  متشکل از نمایندگان تام الاختیار دستگاهها و نهادها در اداره کل اموراجتماعی استانداری شاهد برنامه ریزی جهت شناسایی، جذب و آموزش بیسوادان و کم سوادان خواهیم بود.

 

تنها با اشاره به روند خوب رشد درصد باسوادی در سالهای گذشته، گفت: در سال آتی بیش از 360 هزار نفر تحت پوشش دوره های سوادآموزی کشور قرار خواهند گرفت که از این میزان  5580نفراز آنها در دوره ها ی سوادآموزی  استان مازندران تحت پوشش قرارخواهند گرفت.

 

وی در ادامه با اشاره سختی کار آموزش دهندگان، خاطرنشان کرد: استفاده از همه ظرفیت آموزش و پرورش و سایر دستگاهها در راستای شناسایی اسمی بی سوادان و برگزاری کلاس های سوادآموزی می تواند در پیشبرد اهداف موثر باشد و از این رو بهتر است با پیش بینی قوانین لازم  از وجود دانشجو‌ معلمان و دانش آموزان دوره دبیرستان نیز بهره مند گردیم.

 

سرپرست معاونت سوادآموزی مازندران با تقدیر و تشکر از زحمات مسئولین سوادآموزی و آموزش دهندگان استان، بیان کرد: جشنواره ویهار که با هدف پیوند سواد با زندگی و شناسایی توانمندی های سوادآموزان با محوریت هر سوادآموز یک مهارت برگزار گردید و درحال داوری آثار است از شهرستان ها و مناطق و آثار برگزیده در آینده نزدیک تجلیل به عمل خواهدآمد.

 

تنها در پایان گفت: توسعه فعالیت های پس از سواد و برنامه های مکمل آموزشی و فرهنگی، ایجاد همگرایی و همنوایی بیشتر بین مجموعه های مؤثر برای نقش آفرینی و مشارکت در سوادآموزی، نظارت و پایش مستمر فعالیتها، توجه به اهمیت حلقه های میانی در نشر سواد از فعالیت های این معاونت در عصر جدید است.

کد خبر 1186066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha