تخریب بیش از ۱۰۰۰ ساختمان فلسطینی در سال ۲۰۲۱

بر اساس گزارشی که توسط مرکز تحقیقات سرزمینی انجمن مطالعات عرب منتشر شد، ۳۶۱ بنای متعلق به فلسطینی ها در این مدت تخریب شد و ۱۸۳۴ فلسطینی از جمله ۹۵۴ کودک آواره شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « albawaba»،یک گزارش جدید فاش کرد که نیروهای اسرائیلی در سال 2021 حدود 1032 خانه و ساختمان فلسطینی را در شهرهای اشغالی کرانه باختری و شرق قدس تخریب کردند.

بر اساس گزارشی که روز یکشنبه توسط مرکز تحقیقات سرزمینی انجمن مطالعات عرب منتشر شد، 1834 فلسطینی از جمله 954 کودک آواره شدند.

در این گزارش همچنین اشاره شده است که نیروهای اسرائیلی 671 مرکز ارائه خدمات مختلف برای بیش از 5455 فلسطینی از جمله 2600 کودک و 1800 زن را تخریب کرده اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: سال گذشته 93 حلقه چاه که آب 1800 دونم زمین کشاورزی فلسطین را تامین می کرد و 216 انباری که بیش از 16400 راس گوسفند را در خود جای داده بودند، تخریب شدند.

اسرائیل به طور معمول خانه های فلسطینی ها را در کرانه باختری اشغالی و شرق قدس تخریب می کند و ادعا می کند که این ساختمان ها بدون مجوز ساخته شده اند .

آنها همچنین گاهی به مالکان فلسطینی دستور می دهند که خانه های خود را تخریب کنند یا هزینه های تخریب را بپردازند.

اسرائیل تاکنون هزاران دونم از زمین های کشاورزی فلسطین را برای ساخت و توسعه واحدهای شهرک نشین غیرقانونی در مناطق مختلف کرانه باختری اشغال کرده است.

رژیم تل‌آویو همچنین قصد دارد خانواده‌های فلسطینی را از محله شیخ جراح در شرق قدس بیرون کند تا شهرک‌نشینان را جایگزین آنها کند.

این طرح روزها درگیری بین جنبش مقاومت حماس مستقر در غزه و رژیم اسرائیل در ماه می سال گذشته را به وجود آورد.

بیش از 600 هزار اسرائیلی در بیش از 230 شهرک ساخته شده از زمان اشغال سرزمین های فلسطینی کرانه باختری و قدس توسط اسرائیل در سال 1967 زندگی می کنند.

همه شهرک‌های اسرائیلی بر اساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی هستند. شورای امنیت سازمان ملل در چندین قطعنامه شهرک سازی اسرائیل در اراضی اشغالی را محکوم کرده است.

فلسطینی ها خواستار کرانه باختری به عنوان بخشی از کشور مستقل آینده با پایتختی قدس شرقی هستند.

نیروهای اسرائیلی از ابتدای سال 2022 تا کنون  5 فلسطینی را کشته و 60 خانه را ویران کرده اند.

در همین حال، نیروهای رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری تاکنون دست کم پنج فلسطینی را به شهادت رسانده و بیش از 1738 تن دیگر از جمله کودکان و زنان را در کرانه باختری و قدس دستگیر کرده اند.

در میان پنج فلسطینی کشته شده، شیرین ابوعاقله، روزنامه‌نگار کهنه‌کار فلسطینی نیز وجود دارد که در 11 می توسط نظامیان اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی به ضرب گلوله کشته شد.

کد خبر 1186085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha