پرداخت زکات سبب برکت در مال انسان می شود

حجت الاسلام برقراری گفت: پرداخت زکات سبب برکت در مال، عمر و اولاد انسان می شود، و نیاز است تبلیغات لازم در این زمینه و برآورد میزان زکات پرداختی کشاورزان هر روستا توسط دهیاران صورت گیرد

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر «حجت الاسلام محمدباقر برقراری» امروز در جلسه ستاد زکات شهرستان ملایر گفت: تقوای مالی به معنای پرداخت خمس و زکات مال است و اگر ما به مسئله خمس پایبند باشیم، کشاورز نیز به مسئله پرداخت زکات پایبند خواهد بود.

 

 امام جمعه ملایر با بیان اینکه  همانطور که قرآن با وجود همه آیات محکم، پیامبر را بعنوان الگوی عملی معرفی می کند افزود:  امروز نیز باید خودمان را بعنوان الگوی عملی در رعایت تقوای عملی برای کشاورزان معرفی کنیم.

 

وی با تاکید بر ضرورت داشتن حساب خمسی، افزود:  طبق حدیث امام رضا (ع)، حاکمی که عدالت را رعایت نکند، ثروتمندی که حق مال خود را ادا نکند و فقیری که فخر فروشی کند، اهل جهنم خواهند بود.و

وطبق روایات عدم پرداخت زکات سبب قطع برکات زمین می شود، مطرح کرد: عدم پرداخت زکات، درآمد را شبهه ناک می کند.

امام جمعه ملایر تصریح کرد: بی توجهی به مسائل دینی بدلیل لقمه های حرام و شبهه ناک است که به مرور زمان فرد را نسبت به ارزش های دینی بی تفاوت می کند و بخش مهمی از ناهنجاری های اجتماعی را ایجاد می کند.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت زکات سبب برکت در مال، عمر و اولاد انسان می شود، خواستار تبلیغات لازم در این زمینه و برآورد میزان زکات پرداختی کشاورزان هر روستا توسط دهیاران شد.

برقراری گفت: قبل از آغاز برداشت محصولات کشاورزی، در روستاها همایشی در این راستا برگزار و مبلغ زکات پیش بینی شده ای که کشاورزان باید پرداخت کنند، به سمع و نظر آنان برسد.

وی با بیان اینکه درصد بالایی از مبلغ زکات صرف فقر زدایی می شود، تاکید کرد: دولت نیز اقدامات لازم برای تشویق و ترغیب کشاورزان در پرداخت زکات را داشته باشد.

امام جمعه ملایر تصریح کرد: پرداخت زکات یکی از ویژگی های یک کشاورز نمونه است همانگونه که پرداخت خمس یکی از ویژگی های یک مدیر نمونه است.

برقراری از دبیرخانه زکات شهرستان خواست که جمع آوری زکات واجب را در اولویت قرار دهد و زکات واجب بصورت جداگانه از زکات مستحبی جمع آوری شود.

امام جمعه ملایر اضافه کرد: آمار ارائه شده واقعی باشد چرا که آمار غیر واقعی سبب اشتباهاتی در انجام اقدامات لازم می شود.

«علی خراسانی» نیز از برگزاری همایش کشوری زکات در استان همدان خبر داد و گفت: این همایش ۲ تیر ماه در استان  همدان برگزار می شود که فواید و آثار بسیاری برای استان خواهد داشت.

مدیر کمیته امداد  امام خمینی(ره) ملایر به ۳۰ هزار بهره بردار کشاورزی و ۱۰ هزار باغات سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: سال گذشته مبلغ ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شد.

وی افزود: با توجه به سطح زیر کشت باغات و زمین های شهرستان، امسال باید ۴ میلیارد تومان زکات جمع آوری شود. .

کد خبر 1186100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha