چهره های شاخص قرآنی استان سمنان در شاهرود تجلیل شدند

با حضور مسئولان استانی آیین تجلیل از چهره های شاخص قرآنی استان سمنان در شاهرود برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری شبستان ازسمنان،حجت الاسلام «عباس امینی» در مراسم تجلیل از چهره های شاخص قرآنی استان سمنان گفت: دراین استان باید نهضت قرآنی فراگیر شود چرا که مفاهیم، تفسیر،حفظ و قرائت قرآن کریم با اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی گره خورده است.

 

امام جمعه شاهرود با ابراز امیدواری نسبت به اینکه دولت مردم و انقلابی و مجلس جمهوری اسلامی بیش از پیش از زیرساختهای قرآنی حمایت کنند اظهار داشت: اقدامات و فعالیت های قرآنی باید از سنین پایین در بین کودکان و نوجوانان نهادینه شود تا با رشد جمعیت شاهد ماندگاری چهره های شاخص در این حوزه باشیم.

 

در ادامه «فرشید فلاح لاله زاری»حمایت از طرحهای قرآنی را از برنامه های این اداره کل بیان کرد و گفت: هشت میلیارد ریال در این خصوص از طرحهای قرآنی استان سمنان در سال گذشته حمایت شده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: حمایت از فعالیت ها و طرح های قرآنی توجه به اصلاح وضعیت ساختار بودجه ای معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسعه یافته است.

 

وی تاکید کرد: طرحهای قرآنی باید خلاقانه و نو و در سه موضوع معضلات اجتماعی، جوان گرایی و حاشیه نشینی باشد.

 

فلاح لاله زاری با تاکید بر اینکه سال گذشته نکوداشت آیت الله شاهرودی در شاهرود و نکوداشت آیت الله شاهچراغی در دامغان برگزار شد، ابراز امیدواری کرد: روند برگزاری آیین های قرآنی، نکوداشت چهره های بزرگ و قرآنی و اخلاقی استان سمنان ادامه دار باشد.

 

حجت الاسلام «عباس عبدالهی» نیز دراین مراسم، با اشاره به ضرورت تقویت سیاست‌های قرآنی، تاکید کرد: حمایت و تقویت رویدادهای قرآنی نیاز امروز استان است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی به مثابه یک اولویت در استان سمنان پیگیری شود، افزود: تقویت معنویات قرآن مجید از جمله مهمترین موضوعاتی است که باید در سراسر استان مد نظر فعالان قرآنی و مسئولان قرار گیرد.

 

وی با تأکید براینکه باید در راستای ترویج فرهنگ قرآنی، منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مدنظر قرار گیرد، تصریح کرد: همانطور که معظم له نیز فرمودند طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی با هدف آشنا سازی جوانان با قرآن و ترویج آموزه‌های کلام الله مجید در بین مردم از مهمترین اقداماتی است که باید مد نظر قرار گیرد.

 

حجت الاسلام عبدالهی دیگر طرح مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی را احیای نشست‌های خانگی قرآن کریم موسوم به طرح نور الثقلین دانست و اظهارامیدواری کرد:که با ظرفیت‌های عظیمی که در استان وجود دارد بتوانیم شاهد باشیم که استان سمنان بازهم در عرصه اجرای چنین طرح‌هایی پیشگام دیگر استان‌های کشور باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه حمایت و تقویت در برگزاری آئین و محافل قرآنی ضرورت دارد، بیان داشت: محافل انس با قرآن کریم در مساجد تقویت شود تا آحاد جامعه از نور قرآن کریم بهره مند شوند.

 

وی همچنین با بیان اینکه بهره‌ مندی از آموزه‌های قرآنی در محافل انس با قرآن برای برون رفت انسان و جامعه از بحران‌های زندگی روزمره اجتماعی و شخصی ضرورت دارد، گفت: باید قرآن به بطن زندگی مردم و جامعه بیشتر وارد شود.

 

در این مراسم که جمعی از مسئولان استان سمنان و شهرستان شاهرود به همراه فعالان قرآنی این استان حضور داشتند ٥٣ تن از چهره های  شاخص قرآنی استان سمنان تجلیل شدند.

 

 

کد خبر 1186111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha