مقابله با بدحجابی نیازمند اقدامات فرهنگی است

حجت‌الاسلام مهدوی لزوم اتخاذ تصمیم شورای تامین استان گیلان در حوزه سواحل را خواستار شد و گفت: بدحجابی قابل محو شدن نیست اما می‌توانیم با انجام برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی و با حضور طلبه‌ها از حجم آن کم کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «سعید مهدوی» امروز (چهارشنبه، ۲۵ خرداد) در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان در مصلی اظهار داشت: قصه بدحجابی و کم حجابی قصه امسال نیست و قرنی است که دشمن روی آن سرمایه‌گذاری کرده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه برای حل معضل اجتماعی بدحجابی و بی‌حجابی نمی‌توان تنها با یک معاهده و دستورالعمل پیش رفت افزود: مقابله با این پدیده به صبر زیاد، برنامه‌ریزی مستمر و به یک مجاهدت عظیم در حوزه‌های سیاستگذاری نیازمند است.

 

مهدوی دغدغه نماینده ولی فقیه در استان گیلان نسبت به معضل بدحجابی را بسیار شریف و قابل توجه خواند و تصریح کرد: تجربه نشان داده در حوزه مقابله با معضلات اجتماعی عملیات غیرمستقیم بسیار بهتر از عملیات مستقیم جواب می‌دهد.

 

وی با تاکید بر اینکه برخی فضاها باید محل ظهور و بروز عملیات قدرتمند عفاف و حجاب باشد اضافه کرد: به فرموده مقام معظم رهبری مردم در حوزه عفاف و حجاب دین گریز نیستند بلکه برایشان کمی سخت است تا در چهارچوب احکام دینی حرکت کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان تشکیل یک کمیته ناظر در ادارت، دستگاهها و دانشگاه‌ها را خواستار شد و ابراز داشت: متاسفانه ما برای شهرهایمان و شهرداری‌ها برنامه‌ای در حوزه مقابله با ناهنجاریها نداریم که این امر به یک برش امنیتی، انتظامی و فرهنگی نیاز دارد. 

 

مهدوی با تاکید بر اینکه در بخش سواحل باید شورای تامین تصمیم جدی اتخاذ کرده و در موردش با رئیس‌جمهور صحبت کند، توفیقات و دستاوردها در حوزه امورات فرهنگی را نسبی دانست و گفت:‌ بدحجابی قابل محو شدن نیست اما می‌توانیم با انجام برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی و با حضور طلبه‌ها از حجم آن کم کنیم. 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان دستاوردهای نیروی انتظامی در اجرای طرح ناظر را بسیار خوبی ذکر کرد و افزود: تقاضا می کنم استاندار گیلان دغدغه‌های ساحل نشینان استان را به کشور انتقال دهد از طرفی ما خواستار مسدود شدن سواحل نیستیم اما تقاضا داریم این ورود و خروج به داخل سواحل مدیریت شود.

 

مهدوی خاطرنشان کرد: اگر نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان مکاتبه‌ای با رییس‌جمهور داشته باشند و همه اتحاد و انسجام را رعایت کنند به طرح‌های سواحل بودجه و اعتبار ویژه‌ای اختصاص پیدا می‌کند.

کد خبر 1186113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha