اصحاب مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری ایفا کردند

حقایقی گفت: ائمه جماعات و اصحاب مساجد و سایر طیف های مردمی و مذهبی در پیروزی انقلاب اسلامی و انتشار سخنرانی های حضرت امام خمینی (ره) نقش موثری ایفا می کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید حسین حقایقی»، امروز (چهارشنبه 25 خرداد) در جمع مدیران و فعالان سازمان ‌های مردم نهاد منتخب استان‌ های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد گفت: انقلاب اسلامی ایران با بهره گیری بیشتر وموثرتر از شبکه ارتباطی سنتی در همسنجی با شبکه ارتباطی مدرن به پیروزی رسید.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس افزود: مساجد، هیئات مذهبی، تکایا و حسینیه ها در ایجاد شبکه مردمی پررنگ و حیاتی بود و پیام ‌های حضرت امام خمینی (ره) با تکثیر نوار کاست و اطلاعیه های مکتوب توسط ائمه جماعات و اصحاب مساجد و سایر طیف های مردمی و مذهبی از طریق تبیین و سخنرانی و تبلیغ منتشر و سراسری می شد.

وی اضافه کرد: در آن زمان، نام رسمی «سازمان های مردم نهاد» مطرح نبود اما کارکرد آن اماکن کارکرد سمن های امروزی برای تبلیغ و ترویج آرمان های نظام اسلامی و اهداف اجتماعی بود.

حقایقی تاکید کرد: پس از گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی بیش و پیش از گذشته نیازمند طراحی چنین الگوی مشارکتی هستیم و در قانون اساسی نیز ساز و کار مشارکت مردم در امور سیاسی از طریق برگزاری انتخابات پیش بینی شده است و باید الگوی مشارکت اجتماعی نیز با همفکری و هم افزایی شبکه ای از سازمان های مردم نهاد و حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی از این الگو، طرح ریزی شود.

وی ادامه داد: در حوزه آسیب‌ های اجتماعی که کشور حدود ۲۰ سال عقب تر از فرآیندهای جهانی است باید  با برنامه ‌ریزی دقیق و کارشناسی، کار جهادی و شبانه ‌روزی و نقش‌ آفرینی موثر و  هدفمند سازمان‌ های مردم‌ نهاد اقدام شود زیرا این مسئله از عهده دولت به تنهایی خارج است.

خاطر نشان می شود، آیین افتتاحیه دوره آموزشی «ارتقای مهارت‌ های حرفه ‌ای سمن ‌ها» با حضور بیش از ۴۰ نفر از مدیران و فعالان سازمان‌ های مردم نهاد استان های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در شیراز و به میزبانی جمعیت هلال احمر فارس برگزار شد.

کد خبر 1186120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha