ختم قرآن کریم، نتیجه مشارکت خوب اعضای کانون های مساجد در کرمانشاه بود

ناصری،گفت: در ششمین سال متوالی اجرای طرح ختم جمعی نور، بیش از ۱۱۰۰ نفر از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه توانستند با مشارکت در این طرح قرآنی در ماه مبارک رمضان، ۳۰۰ بار بطور کامل قرآن کریم را ختم کنند.

مهدی ناصری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به عملکرد طرح استانی ختم جمعی نور، گفت: این طرح به صورت غیر حضوری برگزارشد و شرکت کنندگان در سراسراستان شرایط حضور در طرح ختم جمعی نور را داشتند لذا صفحات مشارکت برای شرکت کنندگان با توجه به اعلام مقدار درخواست آنها در زمان ثبت نام تعیین و به صورت روزانه در قالب پیامک برایشان ارسال شده است.
 
 

 

مسئول کانون عاشورا مسجد حضرت محمد رسول الله (ص) روستای قزانچی کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۱۰ خادم قرآنی در طرح ختم جمعی نور، افزود: در طول ماه  مبارک رمضان بیش از ۳۰ هزار پیامک  توسط خادمین این طرح برای شرکت کنندگان ارسال شد.
 

 

وی با اشاره به مراحل اجرای طرح، خاطر نشان کرد: خادمان قرآنی دو هفته قبل از شروع ماه مبارک رمضان با تماس تلفنی با مسئولان کانون های مساجد اقدام به اطلاع رسانی کردند و کار ثبت نام علاقمندان به شرکت در طرح شروع شدکه با طراحی پوستر طرح و نشر آن در فضای مجازی عموم افراد را برای شرکت در طرح فراخواندند.
 

 

ناصری تصریح کرد: دو نفر از خادمان قرآنی هر شب در ساعت اولیه بامداد که ترافیک خطوط تلفن همراه کم حجم تر است، پیامک ها را از طریق دو سیستم رایانه و نرم افزار ختم جمعی نور که از تولیدات کانون است، ارسال کردند تاشرکت کنندگان زمان بیشتری برای قرائت صفحات مشارکت خود داشته باشند و تعدادی از شرکت کنندگان  نیز همان سحر صفحات مشارکت خود را تلاوت می کردند.
 
 

 

مسئول کانون عاشورا مسجد حضرت  محمد رسول الله (ص) روستای قزانچی کرمانشاه تصریح کرد: نرم افزار ختم جمعی قرآن کریم براساس قابلیت اتوماتیک، تعداد صفحات تعیین شده را برای هریک از شرکت کنندگان انتخاب و برای آنان ارسال می کرد.
 

 

وی گفت: یکی از امتیازات این نرم افزار ، قابلیت دریافت پیشنهادات و انتقادات شرکت کنندگان از طریق ارسال پیامک است که توسط خادمان احصاء و مورد بررسی قرار گرفت تا در راستای ارتقای نرم افزار از آن بهره برداری شود.
 

 

ناصری با اشاره به هدف از برگزاری طرح ختم جمعی نور در کانون های فرهنگی هنری  مساجد،افزود: هدف ازاجرای این طرح در ماه مبارک رمضان، سهیم شدن در تعداد ختم های بیشتر و سهولت شرکت در طرح دسته جمعی ختم قرآن کریم است که همه افراد می توانستند شرکت کنند.
 

 

مسئول کانون عاشورا مسجد حضرت  محمد رسول الله (ص) روستای قزانچی کرمانشاه در پایان گفت:در این طرح ارادات و ارگان هایی همچون ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور و استان کرمانشاه، اداره کل اوقاف و امورخیریه استان ، سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه پای کار آمدند و این طرح را از حمایت های مادی و معنوی خود بی نصیب نگذاشتند. 
 

کد خبر 1186155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha