جلسه بررسی مشکلات و موانع شرکت ‌های پارک علم و فناوری فارس برگزار شد

جلسه هم اندیشی و بررسی مشکلات و موانع شرکت ‌های پارک علم و فناوری فارس با حضور رئیس پارک علم و فناوری فارس، رئیس سازمان بسیج رسانه فارس، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس و اصحاب رسانه در پارک علم و فناوری فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، جلسه هم اندیشی وبررسی مشکلات و موانع شرکت ‌های پارک علم و فناوری فارس با حضور رئیس پارک علم و فناوری فارس، رئیس سازمان بسیج رسانه فارس، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس و اصحاب رسانه، امروز (چهارشنبه 25 خرداد) در پارک علم و فناوری فارس برگزار شد.

«امین ‌رضا ذوالقدر» در این جلسه گفت: ایده نوآوران فارغ‌ التحصیلان دانشگاهی برای فارس و کشور سرمایه گران مایه ای است و این فارغ التحصیلان توانسته اند دانش را به مرحله عمل برسانند.

رئیس پارک علم و فناوری فارس افزود: در پارک علم و فناوری برای پذیرش شرکت ها، مکانیزم سختگیرانه ‌ای اعمال می شود و گروه های این پارک، چکیده تیم‌ های دانش بنیان و فناور و فارغ‌ التحصیلان دانشگاهی هستند.

وی اضافه کرد: مشغول شدن یک نفر در عرصه دانش ‌بنیان بسیار ارزشمند است و دستگاه‌ های اجرایی نباید بر سر راه فعالان دانش ‌بنیان مانع به وجود آوررند.

ذوالقدر تصریح کرد: حل مشکلات شرکت‌ های دانش ‌بنیان به هم افزایی نیاز دارد و پارک علم و فناوری فارس به علت محدودیت فضا نمی تواند،  از برخی شرکت‌ ها حمایت کند و نیاز به فضای کارگاهی برای فراهم شدن شرایط فعالیت این شرکت ها هستیم.

وی ادامه داد: پنج دستگاه در استان فارس به جای حمایت از پارک علم و فناوری استان، برای راه اندازی پارک توسط خودشان اعلام آمادگی کرده اند.

ذوالقدر تاکید کرد: توسعه پارک علم و فناوری استان فارس از نظر فیزیکی و محتوا به تحقق اهداف ما در عرصه دانش ‌بنیان کمک بسزایی کند و موجب تحقق شعار سال مقام معظم رهبری (مدظله العالی) خواهد شد.

اصحاب رسانه سفیر شرکت‌ های دانش‌ بنیان شوند

«احمدرضا قاسمی» نیز در این جلسه گفت: مشکلات کشور باید از مسیر دانش ‌بنیان حل شوند و باید در این حوزه شاهد یکپارچگی و انسجام باشیم.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس افزود: سهم اعتباری فارس از پژوهش در کشور در ردیف بودجه اعتباری سال کمتر از سه درصد است و نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی باید در این خصوص از ظرفیت هایشان استفاده کنند.

وی اضافه کرد: پارک علم و فناوری فارس، ظرفیت جنوب کشور است و  تبیین ظرفیت‌ های فارس در عرصه دانش ‌بنیان برای مسئولین و مردم یک ضرورت است.

قاسمی تصریح کرد: باید با ایجاد شرایط مناسب مانع از مهاجرت نخبگان شویم و رایزنی ‌های علمی ما در حوزه فناوری در تمام نقاط دنیا باید فعال شوند.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه باید سفیر شرکت‌ های دانش‌ بنیان شوند و از ۲۰۲ شرکت مستقر در پارک علم و فناوری باید حمایت کرده و این شرکت‌ ها را درک کنیم.

قاسمی اضافه کرد: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس برای ارائه کمک‌ های مکانی و مالی با مبلغی از یکصد میلیون تا  2 میلیارد تومان به شرکت ‌های دانش‌ بنیان قرار دهد.

وی گفت: رسانه ها می ‌توانند به کمک مجموعه علم و فناوری استان فارس آمده و برای دانش‌ بنیانی ‌ها امنیت ایجاد کند و نیاز شرکت ‌ها را در برای خیرین علمی برطرف کند.

پارک علم و فناوری مایه افتخار استان فارس است

«هادی رضایی»، نیز گفت: توسعه دانش باید اولویت مسئولان، سیاستگذاران، تصمیم‌ سازان و تصمیم‌ گیران استان قرار بگیرد و حمایت از شرکت های دانش بنیان در این میان باید مورد توجه ویژه باشد.

رئیس سازمان بسیج رسانه فارس افزود: حوزه دانش ‌بنیان مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است و مسئولان اجرایی باید بدانند در گام دوم انقلاب تکیه بر دانش و پیوند علم برای برطرف کردن نیاز‌های کشور ضروی است.

وی اضافه کرد: پارک علم و فناوری، مایه افتخار استان فارس است و حامی شرکت‌ ها و نخبگان باشد به نتیجه مدنظر در تحقق شعار سال خواهد رسید.

رضایی تاکید کرد: برگزاری جلسات بررسی و هم اندیشی مانند جلسه امروز، بستری برای رساندن فریاد شرکت‌ های دانش ‌بنیان به گوش مسئولان است.

وی ادامه داد: سپاه به کمک مجموعه ها در زمینه تسهیلگری آمده و پارک علم و فناوری وظیفه دارد که شرکت‌ های دانش ‌بنیان را با صنعت پیوند دهد و تدوین سند اعتلای دانش‌ب نیان کشور و سند راهبردی در اعتلای دانش‌ بنیان فارس باید توسط شرکت ‌های دانش ‌بنیان مورد مطالبه قرار بگیرد.

کد خبر 1186176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha