همه ظرفیت‌های مرتبط با سازمان تبلیغات خوزستان را با نگاه به جهاد تبیین به کار خواهیم گرفت

حجت‌الاسلام اخوان‌صباغ گفت: ظرفیت‌های خیلی خوبی در استان همچون مجموعه‌های مردمی، مؤسسات، خانه‌های قرآن، تشکل‌های مذهبی، هیئات، ائمه جماعات و مبلغان و بانوان فرهیخته وجود دارند که همه این ظرفیت‌ها را با نگاه جهاد تبیین، به کار خواهیم گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام‌ مهدی اخوان‌صباغ» در حاشیه بازدیداز نمایشگاه کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی خوزستان، در جمع خبرنگاران، با تاکید بر استمرار چنین نمایشگاه‌هایی جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی و قرآن اظهار کرد: از نقاط قوت این نمایشگاه این است که مدیریت اجرایی آن برعهده مردم و مؤسسات مردمی است و نهادها و دستگاه‌های اجرایی کشور، پشتیبان این حلقه میانی شده‌اند که امیدواریم شاهد پیشرفت آن در سال‌های آتی باشیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان به رویکرد سازمان تبلیغات در جهاد تبیین اشاره کرد و افزود: بعد از تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع جهاد تبیین، سازمان تبلیغات اسلامی کشور راهبردی را در موضوع جهاد تبیین و ایجاد شبکه منجسم تبیین‌گران را در کشور تدوین کرد و این ظرفیت را در تمام بخش‌ها و تشکل‌هایی که با این سازمان در ارتباط هستند را فعال خواهیم کرد.

 

وی اضافه کرد: ظرفیت‌های خیلی خوب و نابی از مجموعه‌های مردمی، مؤسسات، خانه‌های قرآن، تشکل‌های مذهبی، هیئات، ائمه جماعات و مبلغان و بانوان فرهیخته وجود دارند که همه این ظرفیت‌ها را با نگاه جهاد تبیین، به کار خواهیم گرفت.

 

حجت‌الاسلام اخوان‌صباغ بر انسجام و وحدت از تمام ظرفیت‌های استان به ویژه در بخش نیروی انسانی تاکید کرد و ادامه داد: باور داریم که در یک جنگ فرهنگی پیچیده و ترکیبی قرار گرفته‌ایم و به فرموده مقام معظم رهبری در این جنگ ترکیبی باید حمله ترکیبی کرد و اصلی‌ترین رویکرد ما در این زمینه این است که کارهای خود را از حالت انفعال خارج و به حالت فعال تبدیل کنیم.

 

وی با بیان اینکه در این فضا نگاه ویژه به مردم و استفاده از ظرفیت‌های مردمی بسیار مهم است تصریح کرد: در جنگ تحمیلی کار به مردم سپرده شد و حضور بسیجی‌وار، جنگ را به پیروزی رساند و اکنون دشمن دائما در حال برنامه‌ریزی و ایجاد ظرفیت‌های جدید برای مقابله است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان ابراز کرد: در این راستا می‌طلبد با ایجاد آرایش جنگی، جبهه انقلاب اسلامی و جبهه جهاد فرهنگی را به صورت ویژه جدی بگیریم که این امر منوط به اخلاص، برنامه‌ریزی، نوآوری و استفاده از همه ظرفیت‌ها است و در این زمینه تا رسیدن به مطلوب فاصله داریم.

 

وی در خصوص رویکرد جدید سازمان تبلیغات خوزستان نسبت به فعالیت‌های قرآنی عنوان کرد: خوزستان یکی از استان‌هایی است که در فضای قرآن، ظرفیت‌های بسیاری دارد و باید به اوج دهه شصت و هفتاد کارهای قرآنی در کشور به ویژه در خوزستان برگردیم.

 

حجت‌الاسلام اخوان‌صباغ با تاکید بر فعال شدن ظرفیت‌های آموزشی و ظرفیت حفظ قرآن که مطالبه رهبر انقلاب است خاطر نشان کرد: جهاد تبیین را می‌توان در فضای دارالقرآن زنده نگه داشت و باید معارف قرآنی و سبک زندگی قرآنی را توسعه دهیم.

 

وی یاد آور شد: قبل از محتوا، باید به سراغ شبکه‌سازی شبکه‌های مختلفی که در حوزه قرآن وجود دارد برویم و استادان، پیشکسوتان، قاریان، حافظان، معلمان، مفسران و مبلغان را در اختیار قرآن قرار دهیم و تمام بدنه سازمان و مرتبطان را باید با قرآن و معارف قرآنی آشنا و حرکت قرآنی خود را برگرفته از قرآن برنامه‌ریزی کنیم.

 

کد خبر 1186270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha