برگزاری نخستین جشنواره تئاتر خیابانی ایثار به میزبانی یزد/ تهیه طرح نخستین فیلم سینمای خانگی از زندگی « حر انقلاب»

حسینی با اشاره به طرح های فرهنگی در قالب ایثار و شهادت گفت: نخستین جشنواره تئاتر خیابانی در استان یزد به همت بنیاد شهید برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید مرتضی حسینی مدیرکل امور هنری بنیاد شهید کشور در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: بخش هنری اداره کل بنیاد شهید کشور در قالب سه اداره ادبی و تجسمی، سیمای شاهد و تئاتر و موسیقی فعالیت می کند.

 

وی افزود: سیاست ما در بخش تولید سبک زندگی ایثارگرانه، ایثار اجتماعی، شهدای مدافع حرم و شهید سلیمانی و شهدای سلامت و امنیت است.

 

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید کشور بیان کرد: در راستای سیاست های عالی بنیاد شهید هر استانی با توجه به ظرفیت های خود می تواند فیلم سینمایی و  مستند فاخر تولید کند و در این راستا نیز با تشکیل کمیسیون هنری این امر را دنبال کردیم.

 

حسینی ادامه داد: ما با بنیاد فارابی قرار است ده اثر هنری ، فیلم سینمایی و مستندهای فاخر تولید کنیم که آن را دنبال می کنیم.

 

وی گفت: یزد در زمینه تئاتر فعال است و در این زمینه نیز مستندسازان خوبی دارد که سعی کرده ایم از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

 

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید کشور تصریح کرد: نخستین جشنواره تئاتر خیابانی در قالب هفتمین جشنواره ملی با همکاری روابط عمومی منطقه آزاد چادرملو و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید استان برگزار می شود که در حال تهیه طرح آن هستیم.

 

حسینی گفت: ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار را برگزار کردیم که بخش خیابانی آن را نیز در یزد برگزار خواهیم کرد.

 

وی افزود:  ایثار، مقاومت، پیروز و فلستین به عنوان چهار سمفونی کشوری است که تولید کرده ایم و امسال نیز دومین جشنواره نواها و ایثار را برگزار می کنیم و سیاست نیز اجرای کارهای ملی در استان ها است.

 

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید کشور بیان کرد: طرح هر استان یک فیلم فرصت خوبی برای هنرمندان استان است که می توانند در قالب های مختلف دنبال شود.

 

حسینی خاطرنشان کرد: در صدا و سیما به نوعی برنامه ساز تلویزیون هستیم و در این دولت نیز اداره

 

وی گفت: ما در فضای مجازی خوب عمل نکردیم و با سیاست معاون فرهنگی وقت قرار است اداره فضای مجازی ایجاد شود و اولین سریال نمایش خانگی طرح آن در حال بررسی است و در راستای ترویمج فرهنگ ایثار و شهادت آن را دنبال می کنیم.

 

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید کشور بیان کرد: سریال نمایش خانگی شهید شاهرخ ضرغام معروف به حر انقلاب به عنوان نخستین طرحی است که در بخش سینمای خانگی دنبال می شود.

 

حسینی گفت: 9 میلیون سند از شهدا داریم و 60 هزار صوت، یکصد هزار قطعه عکس و چهل هزار ساعت فیلم داریم که به صورت رایگان در اختیار هنرمندان قرار می دهیم.

کد خبر 1186301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha