طرح جامع شهری جهرم در حال اجرا است

اسدی گفت: به منظور ترسیم چشم انداز شهری جهرم در راستای توسعه فعالیت های عمرانی، طرح جامع شهری در این شهر در حال اجرا است.

«عبدالرحیم اسدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: مدیران شهری برای اداره شهرها، تنظیم لوایح بودجه سنواتی و اجرای طرح ‌های عمرانی نیازمند استفاده از برنامه ‌های جامعی هستند که در علم شهرسازی از آن‌ ها تحت عنوان طرح جامع شهری یاد می‌شود.

 

شهردار جهرم افزود: طرح جامع شهری برنامه ‌ای است که به موجب آن در مورد کاربری و نحوه استفاده اراضی شهری و یا مورد نیاز شهرها در پهنه‌ ها و قطعات بزرگ تعیین تکلیف می ‌شود.

 

وی بیان کرد: طرح جامع شهری دربردارنده مقررات و ضوابطی است که با قاعده گذاری ‌های حاکمیتی در زمینه نوع بهره ‌برداری و نحوه استفاده از اراضی و املاک خصوصی اشخاص حقوقی و حقیقی، موجب افزودن یا کاستن ثروت‌ها و دارایی ‌ها می‌ شود، لذا تنها در محدوده اختیارات و صلاحیت‌ها مرجع تصویب کننده آن، یعنی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، قابل اجرا و اعمال است.

 

اسدی اضافه کرد: البته تدوین این طرح‌ ها باید منطبق بر واقعیات موجود باشد و بتواند دورنمای توسعه شهر را نیز ترسیم کند.

 

وی با اشاره به اینکه پس از گذشت 20 سال، طرح جامع شهری جهرم در حال اجرا است، عنوان کرد: به سبب توسعه شهر در طول این سال ها لزوم تدوین طرح جامع در جهرم ضرورت دارد.

 

شهردار جهرم عنوان کرد: در حال حاضر شهرداری جهرم با شرکت های مشاوره قرارداد منعقد شده و این طرح در حال تدوین است.

 

اسدی با اشاره به اینکه حدود 420 مغایرت در سطح شهر جهرم وجود دارد که باید در طرح جامع شهری لحاظ شود، اظهار کرد: همچنین جهرم نیازمند چند کمربندی است که در طرح جامع شهری لحاظ می شود.

کد خبر 1186325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha