سلام حجاج به سرزمین وحی

امسال و پس از وقفه دو ساله و محرومیت از سفر زائران به سرزمین وحی، عاشقان آماده شده اند که برای انجام فریضه حج تمتع به عربستان سفر کنند. امسال ۵۵۵ زائر در قالب پنج کاروان راهی سرزمین وحی می شوند که اولین اعزام از امروز ۲۶ خرداد ماه آغاز می شود.

خبرگزاری شبستان _ خراسان شمالی؛ شیوع کرونا، دو سالی است که سفر به سرزمین وحی و انجام فریضه حج را متوقف کرده است، طی این دو سال، فصل حج که می شد، عاشقان و مشتاقان بیت الله الحرام با پای دل راهی سرزمین وحی می شدند و دل را به نوای لبیک ها گره می زدند و به یاد غربت امام حسین علیه السلام در صحرای عرفات، اشک می ریختند اما امسال با فروکش کردن کرونا، زائران با تمام وجود اعمال حج را برگزار می کنند.

 

امسال هم قرار است کاروان زائران سرزمین وحی پس از دو سال انتظار عازم عربستان شوند، از خراسان شمالی هم بیش از 550 زائر به سرزمین وحی رهسپار می شوند. 

 

اعزام حجاج خراسان شمالی از امروز

 

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی گفت: امسال ۵۵۵ زائر در قالب پنج کاروان راهی سرزمین وحی می شوند که اولین اعزام از امروز ۲۶ خرداد ماه به کشور عربستان آغاز می شود.

 

«محمدباقر قاصری» اظهارداشت: از این تعداد، ۵۳۵ زائر اهل سنت و شیعه و مابقی عوامل اجرایی هستند که در قالب پنج کاروان شامل چهار کاروان شیعه و یک کاروان اهل سنت در سرزمین وحی حضور می یابند.

 

وی افزود: تمامی زائران سرزمین وحی واکسن مورد تایید کشور عربستان را تزریق کرده اند و به لحاظ معاینات پزشکی هم زیر پوشش قرار گرفته اند.

 

قاصری گفت: زائران خراسان شمالی شامل کاروان های بجنورد، شیروان، اسفراین، گرمه جاجرم و یک کاروان اهل سنت است که از فرودگاه مشهد به حج تمتع اعزام می شوند.

 

 

تزریق واکسن فلج اطفال به زائران خراسان شمالی

 

مدیر گروه بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هم از تزریق واکسن فلج اطفال به زائران سرزمین وحی خبر داد و گفت: افرادی که امسال به حج تمتع مشرف می شوند باید واکسن فلج اطفال را تزریق می کردند که این کار انجام شده است. 

 

«فیض الله برزگر» با اشاره به تزریق واکسن کرونا به زائران سرزمین وحی اظهارداشت: واکسن های مورد تایید وزارت بهداشت عربستان یعنی واکسن‌های سینوفارم، آسترازنکا و اسپوتنیک به این افراد تزریق شده است.

 

 

حج، فرصتی برای تزکیه نفس

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی هم درباره اهمیت فریضه حج گفت: حج و زیارت بیت الله الحرام از شعائر اسلام‌ و از ارکان پنج گانه ای است که انجام مناسک آن بهترین فرصت برای خودسازی و تزکیه نفس است.

 

حجت الاسلام «رضا نوری» حج را مهم‌ترین اجتماع انسانی عنوان کرد و اظهارداشت: حج نماد وحدت و برادری است و مردم از کشورها و فرقه‌های مختلف اسلامی در کنار هم به انجام مراسم مذهبی می‌پردازند، این اجتماع بهترین فرصت برای خوار و ذلیل کردن نفس سرکش انسان است.

 

وی افزود: مراسم حج، نقش بسیار مهم و موثری در بیداری مسلمانان دارد به‌ گونه‌ای ‌که متفکران اسلامی، همواره درصدد بهره‌گیری از این ظرفیت برای احیای ملت‌های مسلمان و تقابل با جبهه ظلم و کفر هستند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: مسئولان کاروان ها و حجاج باید به خوبی از فلسفه حج آگاه باشند و انسانیت را به معنای واقعی در این ایام درک و به زائران نیز القا کنند.

 

در حج امسال بیش از ۴۰ هزار ایرانی حضور دارند که ۱۱ هزار و ۳۰۰ زائر از ۱۱ استان کشور از فرودگاه امام در قالب ۴۸ پرواز و بقیه حجاج از ۱۷ فرودگاه دیگر اعزام می‌شوند و کار اعزام حجاج در روز ۱۲ تیر پایان می‌یابد.

 

 

کد خبر 1186363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha